اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 6, 2022
11:09 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133023

عربستان سعودی یک میلیارد دلار روی متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی با اشاره به تصمیم این کشور برای کاهش وابستگی اقتصادی خود به نفت، اعلام کرد که این کشور سرمایه‌گذاری‌هایی را به ارزش 6.4 میلیارد دلار روی فناوری‌های آینده آغاز کرده است که شامل سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی متاورس هم می‌شود.
 
سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری عربستان روی متاورس
مجموع سرمایه‌گذاری عربستان به بیش از 6.4 میلیارد دلار می‌رسد که شامل سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی ابرشهر فوق پیشرفته نیوم (Neom) می‌شود که هم اکنون در سواحل دریای سرخ در حال ساخت است. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش می‌دهد که این کشور قصد دارد متاورس خود را با اشاره به دنیای دیجیتال سه‌بعدی که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، راه‌اندازی کند.
 
همچنین آرامکو، غول نفتی عربستان از طریق صندوق خود، با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری به کارآفرینان سراسر جهان برای ایجاد استارتاپ‌های تحول‌ آفرین کمک خواهد کرد. در همین حال شرکت مخابرات عربستان سعودی (STC) یک میلیارد دلار در زیرساخت کابل‌های زیردریایی و مراکز داده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
 
 
«عبدالله السواحه»، وزیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان در مصاحبه با رویترز می‌گوید:
 
«در حال حاضر، بازار فناوری و دیجیتال پادشاهی حدود 40 میلیارد دلار ارزش دارد و بزرگترین بازار منطقه است. ما به رشدی که در این منطقه به ویژه در حوزه‌های تجارت الکترونیک، بازی، محتوای دیجیتال و فضای ابری تجربه کرده‌ایم، بسیار افتخار می‌کنیم.»
 
دولت عربستان همچنین انتظار دارد تا 1.4 میلیارد دلار برای کارآفرینی هزینه شود و بودجه آن برای حمایت از محتوای دیجیتال اختصاص پیدا کند که شامل ابتکاری به نام گاراژ (The Garage)، فضایی در ریاض، پایتخت عربستان می‌شود که میزبان استارتاپ‌های متخصص در حوزه فناوری‌های جدید خواهد بود.
 
کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس ابتکاراتی را برای تقویت رشد غیرنفتی و کاهش وابستگی خود به نفت خام آغاز کرده‌اند، زیرا فعالان تغییرات آب و هوایی و همچنین نوسانات قیمت نفت، بر منابع مالی دولت‌ها فشار آورده است. عربستان نیز قبلا اعلام کرده بود که به عنوان بخشی از برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» صدها میلیارد دلار برای تحولات اقتصادی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.