تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 7, 2022
16:50 دوشنبه، 18ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133100

حضور ۴هزار نفر در ورکشاپ‌های رویداد CWS 2022

 
رویداد CWS 2022 با موضوعات رباتیک، یادگیری ماشینی، محاسبات ابری، بایوتک و محاسبات کوانتومی توسط انجمن علمی دانشجویان دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر و با حضور اساتید برجسته علوم کامپیوتر از چند دانشگاه‌ مطرح ایران و جهان، طی ۵ روز برگزار شد. در این رویداد ۴۰ سخنرانی و ورکشاپ برگزار شد و مجموعا بیش از ۴ هزار کاربر از سخنرانی‌های این رویداد بهره بردند.
 
 رویداد CWS 2022 که مخفف Computer Webinar Series است، رویدادی دانشجویی است که به تلاش دانشجویان انجمن علمی دانشجویی دانشکده ریاضی و علوم کامیپوتر دانشگاه امیرکبیر، طی ۵ روز و به صورت آنلاین برگزار شد.
 
مراسم افتتاحیه این رویداد، دهم بهمن‌ ماه در برج میلاد تهران برگزار شد و جمعه، پانزدهم بهمن آخرین روز سخنرانی‌های آن بود. میزبانی رویداد نیز بر عهده لحظه‌نگار و با استفاده از زیرساخت‌های ابرآروان، به شکل لایو استریم بود. این اولین دوره از CWS است که بیشتر کادر اجرایی آن، دانشجویان کارشناسی رشته ریاضی و علوم کامپیوتر و غالباً ورودی‌های سال ۹۹ این دانشگاه هستند.
 
در این چند روز، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های آکادمیک، صنعتی، ورکشاپ و میزگرد با موضوعات بیوتکنولوژی، یادگیری ماشینی، رباتیک، محاسبات ابری (Cloud Computing) و محاسبات کوانتومی صورت گرفت. اساتیدی از دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، اصفهان، استنفورد، آکادمی سلطنتی تکنولوژی سوئد (KTH)، UCL، مک‌گیل کانادا، ایلینویز و همچنین شرک‌هایی همچون گوگل، انویدیا، هواوی و غیره در ورکشاپ‌های CWS 2022 برای شرکت‌کنندگان، به انجام سخنرانی پرداختند.
 
آرین امانی، مسئول تیم مارکتینگ رویداد در این باره به پیوست گفت: «رویداد CWS 2022 رویدادی دانشجویی است که برگزاری آنلاین آن، زمان برگزاری ۵ روزه‌اش و تعداد زیاد سخنرانان از اقصی نقاط جهان باعث شده بیش از یک سمینار (وبینار) دانشجویی معمولی از ما برگزارکنندگان آن انرژی بگیرد.»
 
فاطمه عبدالحی، دبیر رویداد نیز در این رابطه گفت: «۶ ماه نگه‌داشتن ۳۰ نفر برای رسیدن به مرحله‌ای که نسبت به کار خود احساس تعلق پیدا کنند، تجربه سخت اما در عین‌حال جذابی است.»
 
 
امیرعلی باستانی، سرپرست پشتیبانی و فنی نیز بر این باور است که با داشتن سخنران‌هایی از سرتاسر جهان و وجود سخنرانی‌های هم‌زمان برای پخش زنده این رویداد، مشکلات زیادی برای هماهنگی اختلاف ساعت این دوستان وجود داشت که خوشبختانه با روش‌های درست و همکاری دوستان و دانشگاه، این هماهنگی‌ها به نحو احسن انجام شد.
 
امیرحسین فروغی، سرپرست تیم علمی نیز در ادامه در رابطه با چالش‌های موجود توضیح داد: «یکی از چالش‌های ما این بود که باید ورکشاپ‌ها و وبینارها رو به طوری طراحی می‌کردیم که هم مناسب دانشجویان کارشناسی و هم مناسب دانشجویان ارشد و دکتری و فعالین صنعت باشد و با بررسی موضوعات تمام سخنرانی‌ها، این سخنرانی‌ها را باید به دو دسته مقدماتی و پیشرفته تقسیم می‌کردیم.»
 
طبق اعلام تیم اجرایی CWS 2022، در این رویداد بیش از ۴ هزار نفر به صورت رایگان ثبت‌نام کردند. در هر سخنرانی نیز به طور میانگین حدودا ۱۰۰ نفر حضور داشتند که با احتساب برگزاری ۸ سخنرانی در هر روز، حدودا ۴ هزار نفر در ورکشاپ‌های این رویداد حضور پیدا کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.