اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 17, 2022
12:52 پنجشنبه، 28ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133370

اپلیکیشن‌های اندروید خصوصی‌تر می‌شوند

 
برنامه گوگل برای محدود کردن ردیابی دیتا در مرورگر کروم توسعه پیدا کرده و اپلیکیشن‌ها در تلفن‌های هوشمند اندرویدی را تحت پوشش قرار می دهد.
 
 هدف از پروژه "پرایوسی سندباکس" گوگل محدود کردن میزان اطلاعات کاربران است که تبلیغات کنندگان می توانند جمع آوری کنند.
 
شرکت اپل در حال حاضر طراحان برنامه را وادار می کند پیش از ردیابی کاربران، از آنها اجازه بگیرند. این خبر گوگل ضربه‌ای به شرکت‌هایی مانند مِتا خواهد بود که به قرار دادن کد خود در اپلیکیشن‌ها برای ردیابی رفتار مصرف کننده متکی هستند.
 
مِتا ماه جاری اعلام کرد تغییرات حریم خصوصی اپل امسال ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت شبکه اجتماعی ضرر خواهد زد. سیستم عامل اندروید گوگل در حدود ۸۵ درصد از تلفنهای هوشمند سراسر جهان استفاده می شود.
 
کوکیهای شخص ثالث که از سابقه وب گردی کاربران برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده می کنند، تا سال ۲۰۲۳ در مرورگر کروم گوگل حذف خواهند شد.
 
گوگل در وبلاگی اعلام کرد اکنون "پرایوسی سندباکس" را به اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه می‌دهد و روی راهکارهایی کار خواهد کرد که اشتراک گذاری دیتای کاربران را محدود خواهند کرد و بدون شناسه های فرا برنامه‌ای از جمله آی دی تبلیغات کنندگان عمل می‌کنند. این شناسه‌ها برای جمع آوری اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شوند. گوگل اعلام کرد آنها را حداقل دو سال نگه خواهد داشت و در این فاصله، با صنعت تبلیغات روی سیستم جدیدی کار خواهد کرد. با این حال برنامه خود را تشریح نکرد.
 
اپل آوریل سال گذشته تصمیم گرفت که طراحان برنامه باید برای استفاده از شناسه برای تبلیغات کنندگان، اجازه کاربران را به شکل روشن دریافت کنند. اطلاعات شرکت تبلیغاتی فلوری آنالیتیکس نشان  می دهد کاربران آمریکایی در ۹۶ درصد اوقات با ردگیری شدن مخالفت می کنند.
 
وبلاگ گوگل از اپل نام نبرد اما در عوض به پلتفرمهای دیگر اشاره کرد که رویکرد متفاوتی برای حریم خصوصی تبلیغات دارند و به صراحت فناوریهای موجود مورد استفاده طراحان و تبلیغات کنندگان را محدود می کنند. این شرکت نوشت: ما بر این باوریم که بدون فراهم کردن مسیر جایگزین حفظ حریم خصوصی، چنین رویکردهایی می‌تواند غیر موثر باشد.
 
بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، تلاشهای گوگل برای ایجاد جایگزین‌هایی برای کوکیهای شخص ثالث در مرورگر کروم، خیلی هم راحت نبوده است. این شرکت ابتدا سیستمی با نام اختصاری Floc را پیشنهاد کرد که با عدم استقبال کنشگران حریم خصوصی و تبلیغات کنندگان روبرو شد. هدف از این سیستم پنهان کردن هویت فردی کاربران با مرتبط کردن آنها به گروهی با سوابق وب گردی مشابه بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.