تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

February 18, 2022
12:38 جمعه، 29ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133387

افزایش درخواست خسارت کاربران هدست‌های واقعیت مجازی از شرکت‌های بیمه

741.jpg
 
افزایش استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی منجر به رشد ۳۱ درصدی درخواست‌ها برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه در سال گذشته شده است.
 
گاردین در گزارشی نوشت که استقبال از هدست‌های واقعیت مجازی و افزایش بروز اتفاقاتی همچون شکستن نمایشگر تلویزیون و آسیب رسیدن به دیگر وسایل خانگی در پی استفاده از این فناوری، باعث شده تا میزان مطالبه خسارت در یک سال گذشته با افزایش ۳۱ درصدی همراه شود.
 
آویوا (Aviva) یکی از شرکت‌های بیمه در انگلیس به گاردین اعلام کرد که تعداد درخواست‌ها برای دریافت خسارت‌های ناشی از استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۶۸ درصد بیشتر شدهاست.
 
طبق اعلام این شرکت، میانگین رقم پرداختی برای خسارت‌ها حدود ۸۸۲ دلار بوده است. یکی از کاربران هدست واقعیت مجازی در این رابطه عنوان کرد که وقتی یک زامبی در بازی به سمت او پرید، با تلویزیون خانه برخورد کرد و نمایشگر تلویزیون شکست.
 
بر اساس این گزاش، بسیاری از کاربران، هدست واقعیت مجازی را به عنوان هدیه کریسمس دریافت کردند و شواهد نشان می‌دهد که تعداد گزارش‌های دریافت خسارت از آغاز سال ۲۰۲۲، با رشد محسوسی همراه بوده است.
 
کلی ویتینتون، از مدیران Aviva اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرد: هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند دستگاه‌های خوبی برای سرگرمی‌ باشند، اما به افراد توصیه می‌کنیم که مراقب محیط اطراف خود باشند و بیمه وسایل خانه را قبل از آنکه بی‌محابا به این دنیای مجازی وارد شوند، چک کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.