تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 19, 2022
17:01 شنبه، 30ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133434

بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار آیتم روی پلتفرم کمدا آپلود شده است

 
استارت‌آپ کمدا به عنوان شبکه اجتماعی حوزه خرید و فروش در گزارشی به مناسبت تولد پنج سالگی خود اعلام کرده تا به امروز بیش از ۲۳۲ هزار خانم از کمدا به عنوان بستری برای فروش محصولات خود استفاده کرده‌ و آنها بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار آیتم را روی این پلتفرم آپلود کرده‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی کمدا، از آغاز فعالیت کمدا تا به ۳۰بهمن ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۲ هزار خانم از کمدا به عنوان بستری برای فروش محصولات خود استفاده کرده‌اند و این خانم‌ها بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار آیتم روی پلتفرم کمدا آپلود کرده‌اند و کمدا از نظر تعداد آیتم آپلود شده در بین پلتفرم‌های خاورمیانه رکورددار است.
 
مدیر توسعه کسب‌و‌کار کمدا، سودا بشیری، در رابطه با گزارش مختصری که در تولد پنج سالگی این استارت‌آپ منتشر شده، می‌گوید: کمدا تلاش می‌کند از بطن جامعه‌ای که ساخته‌، نیروهای بیشتری را به کسب‌وکار خود اضافه کند، این نکته‌ای است که اعضای تیم کمدا به آن «فرهنگ کمدایی» می‌گویند و همواره برایشان مهم است که در جامعه‌ای که پیرامون کمدا ساخته‌اند به عنوان عضو و کاربر نیز فعال باشند تا چه به‌عنوان کارمند و چه به‌‌عنوان کاربر، سهمی در هرچه‌ بهتر شدن تجربه‌های کاربری و بهینه‌سازی این پلتفرم داشته باشند. تلاش کمدا بر این بوده است که بتوانیم فضای پویایی در این پلتفرم به وجود بیاوریم تا توازن میان عرضه و تقاضا به درستی برقرار باشد و زنان مستقل بتوانند به فعالیت در کمدا به‌عنوان منبع درآمد اصلی و مکفی نگاه کنند.
 
بشیری درباره تلاش برای جا انداختن فرهنگ شمول‌گرایی و تنوع (Diversity and Inclusion) در کمدا هم می‌گوید: تنوع در حین استخدام در کمدا باعث شده است که اشخاص از ۱۳ شهر مختلف کنار هم جمع شوند و در کنار یکدیگر بتوانند امن و بدون دغدغه به خرید و فروش بپردازند.
 
 
 
 
او همچنین ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون کمدا تلاش کرده است که فرصت‌های پیشرفت و رشد را در شهرهایی غیر از پایتخت و به خصوص در شیراز ایجاد کند. تیم ۵۶ نفره کمدا از شهرهای گوناگونی تلاش می‌کنند تا تجربه جدیدی را رقم بزنند و مدلی جدید از خرید و فروش را پایه‌گذاری کنند و با عرضه خدمات مناسب ویژگی‌های متنوعی را پیش روی کاربران قرار دهد تا اعضا بتوانند به‌راحتی به داد و ستد بپردازند.
 
تهران در صدر استفاده‌کنندگان از کمدا
به گفته بشیری خانواده یک میلیون و ۲۰۰هزار نفری این استارت‌آپ تا کنون توانسته‌اند بیش از چهار میلیون آیتم را در معرض دید خریداران قرار دهند و این کسب‌وکار در تلاش است تا بتواند خود را به عنوان رهبر این بازار تثبیت کند و فضایی برای زنان فارسی زبان به وجود آورد که هرکسی بتواند استقلال مالی و زندگی خود را داشته باشد و با استفاده از هنر خلاقیت هوش هیجانی و اقتصادی بتواند کسب درآمد کند.
 
 
طبق گزارش کمدا تهران با بیش از یازده هزار فروشنده و با بیش از ۱۲ هزار خریدار در صدر استفاده کنندگان از پلتفرم کمدا قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.