تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
11:06 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133491

میز خدمت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان شروع به کار کرد

 
 
میز خدمت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران با هدف ارائه مشاوره رایگان به شرکت‌های بخش خصوصی آغاز به کار کرد. این میز قرار است نیاز مخاطبان خود را شناسایی و مدیریت کرده و امکان ارتباط هدفمند در اکوسیستم مورد نظر را ایجاد کند.
 
 میز خدمت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان قرار است خدماتی در حوزه تاسیس، توسعه و انحلال، سازمان و مدیریت، سرمایه‌گذاری، آموزش و رویداد، توسعه بازار و بین‌الملل و حقوقی و مالیات به مجموعه‌ها ارائه کند.
 
این میز قرار است در زیرگروه‌ها خدماتی مانند شکل‌دهی کسب‌وکار، فرآیند تاسیس، فرایند انحلال و ورشکستگی و مشاوره دانش‌بنیانی، تحقیق و توسعه، منابع انسانی، عارضه‌یابی، راهبرد و تحول، محیط زیست، جذب سرمایه، وام و تسهیلات، ارتقای سیستم‌های مالی، سرمایه‌گذاری دانشی و فناورانه، توانمندسازی، برگزاری رویداد، حل مسائل فناورانه، همکاری‌های بین‌المللی، مسائل گمرک، تحقیقات بازار و صادرات دانش‌بنیان ارائه بدهد.
 
 
سحر بنکدارپور، دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش بنیان و رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با پیوست در ‌این‌باره می‌گوید: ما با این هدف که مشکلات کسب‌وکارها را رفع کرده و به آنها مشاوره بدهیم، میز خدمت را طراحی کرده‌ایم. مشاوره‌های میز خدمت در حوزه‌های مختلفی از جمله بحث‌های مدیریتی، عارضه‌یابی،‌ انحلال، دانش‌بنیان شدن، توسعه بازار بین‌المللی و داخلی، سرمایه‌گذاری و غیره انجام می‌شود. علاوه بر این دوره‌های آموزشی و رویداد‌هایی با رویکرد به نمایش‌گذاری ایده‌ها و توانمندی‌ها، احصای نیاز شرکت‌ها و جذب سرمایه‌گذار برگزار می‌شود.
 
 
دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش بنیان و رییس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران
او در توضیح اینکه مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی تهران چه نیازی را از این شرکت‌ها شناسایی کرده است که این میز خدمت را راه‌اندازی‌ کرده، توضیح می‌دهد: یکی از اهداف ما این است که حلقه واسطی بین کسب‌وکارهای سنتی و مدرن باشیم و آنها را باهم پیوند بدهیم و نوآوری را وارد صنایع و کسب‌وکارهای سنتی کنیم.
 
بنکدارپور با بیان اینکه بیشترین درخواستی که از شرکت‌ها داشتیم در بخش عارضه یابی بوده است، توضیح می‌دهد: به طور مثال ما می‌توانیم وقتی مجموعهای با مشکلی مواجه شده، راهنما و مربی به مجموعه معرفی کنیم تا مشکل رفع شود یا مشکل را پیدا کند یا در مواردی ایده‌ای وجود دارد و مجموعه نمی‌داند چطور باید آن را راه اندازی کند و چه فرایندی دارد یا اینکه روال دانش‌بنیان شدن چیست. در این موارد مجموعه‌ها می‌توانند از مشاوره ما استفاده کنند یا از حضور مربی و راهنما بهره‌مند شوند.
 
به گفته او مشاوره این مجمع به اعضای خود یا اعضای اتاق بازرگانی رایگان است.
 
بنکدار پور در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه بازارهای داخلی و خارجی می‌گوید: بسیاری از مجموعه‌های دانش‌بنیان کوچک‌اند و به طور کامل روی تخصص خود تمرکز کرده‌اند. به طور مثال تخصص تمام افرادی که قطعات الکترونیک طراحی می‌کنند، برق است و هیچ‌کدام بازرگان و تاجر نیستند و نمی‌توانند علاوه‌بر محصول خود روی فروش تمرکز کنند. ما قصد داریم در قالب خدمات این میز خدمت برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی به آنها کمک کنیم.
او با بیان اینکه اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است، به همکاری‌های مشترک بین ایران و بوسنی هرزه‌گوین اشاره می‌کند در مدت فعالیت این میز خدمت اقداماتی مانند رفت‌وآمد هیات‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، تولید محصولات مشترک و غیره انجام شده است.
 
دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش بنیان و رییس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران براین باور است که افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش تعداد اعضای اتاق و معرفی کردن خدمات اتاق به آنها از ارزش‌افزوده‌هایی است که میزخدمت در آینده ایجاد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.