تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 1, 2022
12:49 سه شنبه، 10ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133795

ارائه مسکن موقت شرکت Airbnb برای پناهجویان اوکراینی

963258.jpg
 
شرکت Airbnb اخیرا اعلام کرد که برای حدود ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی که در پی حمله روسیه به کشورهای همسایه پناه برده‌اند، مسکن و محل اقامت موقت فراهم خواهد کرد.  
 
مدیران این شرکت با ارسال نامه‌ای به سران چند کشور اروپایی از جمله لهستان، آلمان، مجارستان و رومانی از آمادگی خود برای فراهم کردن محل اقامت برای این افراد خبر داده‌اند. به گزارش بلومبرگ، تاکنون بیش از  ۳۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین در پی حمله روسیه، خاک این کشور را ترک کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، شرکت Airbnb با دولت‌ها و سازمان‌های محلی وارد همکاری شده تا بتواند نیازهای پناهجویان برای اقامت در مناطق مختلف را تامین کند و حتی ممکن است شرایط اقامت طولانی‌مدت نیز برای این افراد در نظر گرفته شود.
 
گفته می‌شود که هزینه‌های ناشی از اقامت پناهجویان اوکراینی، توسط این شرکت و همچنین کمک‌های دریافتی از برخی نهادها و افراد تامین و پرداخت خواهد شد. برایان چسکی، مدیرعامل Airbnb گفت که با توجه به شکل‌گیری همکاری‌ها میان سازمان‌های غیرانتفاعی در کشورهای اروپایی، پناهجویان می‌توانند از آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز کمک بگیرند.
 
این شرکت همچنین در هفته گذشته اعلام کرد که شرایط اقامت ۲۱ هزار و ۳۰۰ پناهجوی افغانستانی را تسهیل کرده است. به گفته Airbnb، پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، حدود ۴۰ هزار پناهجوی افغانستانی را به طور موقت اسکان خواهد داد.  
 
این شرکت چند روز قبل نیز از تصمیم خود برای ارائه خدمات اسکان موقت و رایگان برای ۲۰ هزار پناهنده دیگر از افغانستان، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای مرکزی، جنوبی و دیگر مناطق جهان خبر داد. گفته می‌شود که این طرح، جدای از تعهد این شرکت برای کمک به پناهندگان اوکراینی دنبال خواهد شد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.