اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 2, 2022
11:41 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133808

مناظره تک‌نفره رییس کمیسیون صیانت

 
 
11111111111.jpg
 لغو یک طرفه جلسه مباحثه کارشناسی طرح صیانت
 
جلسه مناظره‌ میان رییس کمیسیون صیانت و یکی از کارشناسان منتقد طرح که قرار بود در قالب کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه تهران برگزار شود، ساعاتی پیش از آغاز جلسه لغو شد. در نهایت این جلسه بدون حضور کارشناس منتقد برگزار شد و تقی‌پور به تنهایی به ارایه مطالبی پیرامون مزیتهای طرح صیانت پرداخت. طبق اعلام برگزارکنندگان این جلسه، دلیل لغو این مناظره، امتناع تقی‌پور از این گفتگوی دوطرفه بوده است.
 
مسوولان برگزاری این رویداد تاکید کردند که امتناع رییس کمیسیون مشترک از مباحثه با محمد کشوری (از منتقدان طرح صیانت) درحالی اتفاق افتاده است که پیش از این تمامی هماهنگی‌های لازم انجام شده و با پوسترهایی، برگزاری این جلسه مناظره دونفره در پلتفرمهای مختلف اطلاع‌رسانی شده بود.
 

 

 

222222222222.jpg

انتقاد کشوری از لغو صوری جلسه

روز گذشته محمد کشوری از فعالان و کارشناسان فضای مجازی، در حساب توییتر خود از برگزاری جلسه بحث و گفتگویی میان خود و رضا تقی‌پور، رییس کمیسیون مشترک صیانت در دانشگاه تهران خبر داد. با اینحال وی ساعاتی پیش از جلسه اعلام کرد که طبق اعلام برگزارکنندگان برنامه،  تقی‌پور حضو خود در برنامه را لغو کرده و در نتیجه کل برنامه کنسل شده است. با این وجود درحالی که همه، از جمله کشوری، گمان می‌کردند که این جلسه دیگر برگزار نمی‌شود، اعلام شد که جلسه با حضور تقی‌پور در جریان است و وی درحال سخنرانی است.
 
این حرکت، تعجب تمامی مخاطبان این برنامه و کارشناس منتقد برنامه را برانگیخت. کشوری در انتقاد از این اقدام دانشگاه تهران، حذف کارشناس منتقد به خواست مسوولی که در موضع قدرت قرار دارد را توهین به جایگاه دانشگاه و کرسی آزاداندیشی خواند و افزود: چنانچه مدافعان طرح صیانت، منطق محکمی برای گفته‌های خود داشتند، چنین از یک گفتگوی تخصصی و شفاف طفره نمی‌رفتند.
 

 

 

33333333333.jpg

 

انتقاد کشوری از حرکت عجیب دانشگاه تهران
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.