تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 4, 2022
12:58 جمعه، 13ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133875

گوگل خدمات خود را برای تبلیغات فروش آنلاین در روسیه متوقف کرد

 
شرکت آمریکایی گوگل اعلام کرد که خدمات خود را برای تبلیغات فروش آنلاین در روسیه متوقف کرده است، ممنوعیتی که شامل موتور جستجوی گوگل، یوتیوب و شرکای خارجی گوگل می‌شود.
 
 به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که خدمات خود را برای تبلیغات فروش آنلاین در روسیه متوقف کرده است، ممنوعیتی که شامل موتور جستجوی گوگل، یوتیوب و شرکای خارجی گوگل می‌شود.
 
این اقدام از سوی بزرگترین فروشنده خدمات تبلیغات آنلاین جهان از نظر درآمد، پس از اقدامات مشابه در روسیه توسط شرکت‌های توییتر و اسنپ پس از حمله روسیه به اوکراین صورت گرفت.
 
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به شرایط فوق العاده، ما تبلیغات گوگل را در روسیه متوقف می کنیم. وضعیت به سرعت در حال تغییر است و ما در صورت لزوم اخبار به روز رسانی شده در این رابطه ارائه خواهیم کرد.
 
گوگل قبلاً رسانه های دولتی روسیه را از خرید یا فروش خدمات تبلیغات از طریق فناوری خود محروم کرده بود. این شرکت همچنین سیاست "رویدادهای حساس" خود را در پیش گرفته است. سیاستی که بازاریابی را با بهره گیری از شرایط جنگ، به استثنای تبلیغات اعتراضی یا ضد جنگ، ممنوع می کند.
 
بر اساس این گزارش، سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات روسیه Roskomnadzor روز دوشنبه به گوگل دستور داد تا از نمایش تبلیغات حاوی اطلاعات نادرست درباره تلفات نیروهای روسی و غیرنظامیان اوکراینی خودداری کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.