تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 6, 2022
11:22 یکشنبه، 15ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133943

پی‌پل، مسترکارت و ویزا خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند

 
همزمان با وضع تحریم‌های گسترده توسط کشورها و شرکت‌های مهم جهان، این بار پی‌پل (PayPal) اعلام کرد که خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است. طبق گزارش‌ها، دو شرکت خدمات مالی مسترکارت و ویزا نیز فعالیت خود را در این کشور متوقف می‌کنند.
 
«دن شولمن»، مدیرعامل پی‌پل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت از مردم اوکراین حمایت می‌کند و در محکوم کردن حمله نظامی روسیه به اوکراین در کنار جامعه بین‌المللی می‌ایستد. «میخائیلو فدوروف»، معاون نخست‌ وزیر اوکراین متن نامه شولمن را در توییتر منتشر کرد و تصمیم این شرکت برای تعطیلی فعالیت‌های خود در روسیه را تایید کرد.
 
شولمن در بیانیه این شرکت نوشت: «در شرایط فعلی، ما خدمات پی‌پل را در روسیه متوقف می‌کنیم. همچنین تمام تلاش خود را برای حمایت از کارکنان خود در این کشور انجام خواهیم داد. پی‌پل با دولت‌ها و شرکای خود همکاری نزدیکی داشته است تا به طور فعالانه از تمام قوانین و تحریم‌های قابل اجرا پیروی کند.»
 
پی‌پل در اواسط سال 2020 خدمات داخلی خود در روسیه را متوقف کرده بود، اما همچنان به کاربران اجازه می‌داد تا تراکنش‌های بین کشوری انجام دهند. حالا ایجاد حساب‌های جدید روسی را به حالت تعلیق درآورده و همچنین خدمات سرویس انتقال پول بین‌المللی Xoom خود را در روسیه متوقف کرده است.
 
تعلیق فعالیت‌های مسترکارت و ویزا
در همین حال، آسوشیتدپرس نیز در گزارشی توضیح می‌دهد که مسترکارت و ویزا نیز فعالیت‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درمی‌آورند. با این وجود، کارت‌های مسترکارت صادر شده، دیگر توسط بانک‌های روسیه پشتیبانی نمی‌شوند و کارت‌های صادر شده در خارج از کشور نیز توسط دستگاه‌های خودپرداز یا فروشگاه‌های روسی کار نمی‌کنند. معاملات ویزا نیز در روزهای آینده متوقف خواهد شد.
 
پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، تعدادی از شرکت‌های فناوری فروش محصولات و خدمات خود در این کشور را متوقف کردند. با این تحریم‌ها بسیاری از دستگاه‌های پرفروش جهان، از گوشی‌های آیفون گرفته تا تراشه‌های کامپیوتری و حتی بازی‌های ویدیویی در روسیه فروخته نخواهند شد. همچنین دسترسی کاربران روسی به اپل پی و گوگل پی نیز قطع شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.