تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

March 7, 2022
16:31 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134020

گوگل احتمالا ژست‌های کنترلی پوستی را به محصولات پوشیدنی خود می‌آورد

 
گوگل اخیرا پتنتی ثبت کرده که از قابلیتی به منظور استفاده از ژست‌های حرکتی روی پوست بدن برای کنترل دستگاه‌های پوشیدنی خبر می‌دهد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که ساعت‌های هوشمند و ایربادها را با لمس پوست خود کنترل کنید.
 
به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، گوگل اخیرا پتنتی را با عنوان «رابط پوستی برای دستگاه‌های پوشیدنی: سنسور فیوژن برای بهبود کیفیت سیگنال» به ثبت رسانده است. در جزئیات این پتنت گفته شده کاربران می‌توانند از این فناوری برای کنترل دستگاه‌ها با ژست‌های حرکتی روی پوست استفاده کنند.

 
گوگل در این پتنت نشان داده که کاربر با سوایپ یا تپ کردن روی ناحیه‌ای از بدن که در نزدیکی دستگاه پوشیدنی قرار دارد، می‌تواند این محصولات را کنترل کند. این ژست نوعی موج مکانیکی می‌سازد که توسط سنسورهای دستگاه دریافت می‌شود. سپس فناوری «سنسور فیوژن» اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف را به فرمان‌هایی در داخل دستگاه تبدیل می‌کند.

 
فناوری گوگل لمس‌های اتفاقی و عمدی را تشخیص می‌دهد
برای مثال، کاربر با سوایپ به بالا یا پایین یا تپ کردن با شدت‌ها و انگشت‌های مختلف می‌تواند دستورات گوناگونی مثل پاسخ‌گویی به تماس، تنظیم صدا، پخش موسیقی و غیره را کنترل کند. در خصوص ایربادهای بی‌سیم، ژست حرکتی باید با لمس پوست جلوی گوش یا ضربه زدن روی گیجگاه انجام شود. در مورد ساعت‌های هوشمند، کافیست کاربر روی مچ، ساعت یا پشت سر سوایپ یا تپ کند. دستگاه‌ها می‌توانند با یادگیری ماشینی ژست‌های تعمدی و حرکات طبیعی کاربر را از هم تشخیص دهند.
 
این فناوری بسیار پرپتانسیل به نظر می‌رسد. سونی اخیرا در ایرباد LinkBuds WFL-900 از این ویژگی استفاده کرده است. این محصول اجازه می‌دهد تا با تپ کردن در نزدیکی گوش بتوانید فرمان‌های مختلفی صادر کنید. عملکرد جذاب این دستگاه ما را برای آینده محصولات گوگل امیدوار می‌کند.
 
با این حال، فعلا مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم شاهد عرضه این ویژگی روی پیکسل بادز یا پیکسل واچ باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.