اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 8, 2022
12:20 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134043

اینستاگرام برنامه‌های Boomerang و Hyperlapse را از فروشگاه‌های اپ حذف کرد

 
اینستاگرام قبلا گفته بود که می‌خواهد تمرکز خود را روی بخش Reels بگذارد و ویدیوهای بلند را به جای IGTV در این بخش نمایش دهد. این شرکت حالا دست به تغییر بزرگ دیگری زده و دو اپلیکیشن قدیمی Hyperlapse و Boomerang را که به ترتیب در سال 2014 و 2015 منتشر شده بودند، از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارج کرده است.
 
بر اساس گزارش شرکت Apptopia و به نقل از تک‌کرانچ، دو اپلیکیشن Hyperlapse و Boomerang آخرین بار در روز 1 مارس 2022 مصادف با 10 اسفند در فروشگاه‌ها دیده شده بودند. از میان این دو برنامه، بومرنگ تعداد نصب بیشتری داشت. Apptopia می‌گوید تعداد نصب‌های جهانی این برنامه به 301 میلیون رسیده بود، در حالی که هایپرلپس فقط 23 میلیون نصب داشت. به‌علاوه، بومرنگ هنوز به‌طور میانگین روزانه 26 هزار بار دانلود می‌شد. البته این اپلیکیشن به‌صورت همزمان روی اپ استور اپل و گوگل پلی قرار داشت، در حالی که هایپرلپس فقط روی اپ استور عرضه شده بود.
 
 
قابلیت‌های این دو برنامه در اینستاگرام ادامه می‌یابد
برنامه‌های یادشده به عنوان ابزارهای کمکی عرضه شدند تا اپلیکیشن اصلی این شبکه اجتماعی بیش از حد سنگین و شلوغ نشود. با این حال، سیاست اینستاگرام رفته‌رفته تغییر کرد و ایده شلوغ نشدن برنامه دیگر چندان مورد توجه مدیران این شرکت نیست.
 
اینستاگرام در سال‌های اخیر ابزارهای خلاقانه خود را درون برنامه اصلی عرضه کرده است. برای مثال، این شبکه اجتماعی چند سال پیش حالت‌های مختلف بومرنگ مثل SloMo ،Echo و Duo را به شکل مستقیم درون خود برنامه ارائه کرد. حالا با تمرکزی که روی بخش Reels گذاشته شده، به نظر می‌رسد که ویژگی‌هایی از این دست به همین بخش اضافه خواهند شد.
 
در حال حاضر، اپلیکیشن Layout متعلق به اینستاگرام هنوز به عنوان یک برنامه مجزا در فروشگاه‌های اپلیکیشن وجود دارد. این شرکت در واقع تایید کرده که برنامه Layout را حذف نخواهد کرد و به ارائه ویژگی‌های بومرنگ در اپلیکیشن اصلی ادامه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.