اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 8, 2022
13:05 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134046

صدور الکترونیکی بیش از ۴۰ هزار مجوز کسب و کار

سخنگوی دولت، گفت: از ۲۸ بهمن تا دیروز، ۴۰۷۸۶ نفر مجوز کسب و کار خود را به صورت الکترونیکی دریافت کرده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی در نشست خبری، درباره قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، گفت: این قانون، ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما متأسفانه کوتاهی‌های زیادی برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است. با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، موانع اجرایی شدن این قانون برداشته شده است.۴۰۷۸۶ نفر مجوز کسب‌ و کار الکترونیکی دریافت کردند
 
او افزود: تنها در حوزه مشاغل خانگی، وزارت کار صدور ۵۰۹ عنوان مجوز کسب و کار را صد در صد الکترونیکی کرده است. ۳۵۰ عنوان، فقط ثبت مجوز است و به محض ثبت مجوز در لحظه صادر می‌شود و ۱۵۹ حوزه نیز تنها مجوز محور است که پس از ثبت مدارک که آن هم کاملا الکترونیکی است، در نهایت تا سه روز مجوز صادر می‌شود.
 
سخنگوی دولت، اظهار داشت: از ۲۸ بهمن تا روز گذشته، ۴۰۷۸۶ نفر مجوز کسب و کار خود را به صورت الکترونیکی دریافت کرده‌اند. ۳۹۶۱۲ به صورت لحظه‌ای مجوز گرفته‌اند و ۱۱۶۴ نفر هم پس از ثبت و در مهلت سه روزه، مجوز خود را دریافت کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.