تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 9, 2022
14:27 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134105

دیجی‌کالا از نشان «دست مهر» رونمایی کرد؛ حمایت از تولیدکنندگان توان‌یاب و در معرض آسیب

 
نشان «دست مهر» با هدف حمایت از تولیدکنندگان در معرض آسیب و توان‌یاب در پویش «داستانِ دَستان» دیجی‌کالا رونمایی شد. دیجی‌کالا با رونمایی این نشان تلاش کرده تا کاربران با خریدی آگاهانه به بازگشت افراد تحت آسیب به چرخه اقتصاد و اشتغال کمک شود.
 
دیجی‌کالا نشانی را با عنوان «دست مهر» رونمایی کرده است تا کاربران بتوانند با تامین نیازهای خود از طریق خرید کالاهای تولید شده توسط گروه‌های در معرض آسیب و یا توان‌یاب در شکل‌گیری اقتصاد پایدار برای این گروه‌ها نقش داشته باشند.
 
دیجی‌کالا تلاش می‌کند با حمایت‌های کوتاه‌مدت (۶ ماهه) که در قالب برگزاری کمپین‌های فروش کالا، تخفیف در کمیسیون فروشندگان و حمایت‌های پشتیبانی ویژه جهت آموزش این افراد انجام می‌شود، شرایط لازم برای حضور این گروه‌ها در فضای دیجیتال را فراهم کند.
 
هدف اصلی دیجی‌کالا این است که شیوه فروش محصولات این افراد، در نهایت از فروش در موسسه‌های نیکوکاری و بازارچه‌های خیریه تغییر پیدا کند و به یک شیوه مستقل و دائمی تبدیل شود؛  چرا که ماندن در چرخه بازارهای خیریه اساسا با اهداف این پروژه در تضاد است.
 
این افراد پس از توانمند شدن کاملا مستقل می‌شوند و به این مرحله می‌رسند که در ازای سرمایه‌گذاری و تلاش خودشان به فروش خوب و سوددهی دست پیدا می‌کنند.
 
دیجی‌کالا با اختصاص نشان «دست مهر» روی محصولات این گروه در پلتفرم، آنها را از بقیه متمایز و توجه ویژه مخاطبان را به این دسته جلب می‌کند؛ بدون این که هزینه‌ای بابت این تبلیغات از آنها دریافت کند. در واقع فعالان این بخش، صفحه ویژه‌ای در دیجی‌کالا دارند که علاوه بر نمایش عادی در پلتفرم با ایجاد صفحه‌ای جداگانه کاملا از بقیه بخش‌ها جدا شده است.
 
مدیریت نحوه تحویل کالا به مشتری نیز برای افراد توان‌یاب ساده نیست. بنا به تجربه آنها یا نمی‌توانند محصول خودشان را به نزدیک‌ترین انبار دیجی‌کالا برسانند یا رساندن کالا به انبار، برایشان هزینه ایجاد می‌کند که در هر دو صورت در ابتدای فعالیت می‌تواند مانع از ادامه فعالیت فروشنده شود.
 
چنین مشکلاتی حتی ممکن است آنها را از ادامه کار در این کمپین منصرف کند. به همین دلیل امکان استفاده از سیستم «تحویل کالای سیار» برای آنها فراهم شده است. این سرویس البته برای همه کسب‌و‌کارهای فعال در دیجی‌کالا در دسترس نیست.
 
خدمت بعدی دیجی‌کالا به این دسته از افراد این است که تا ۶ ماه، حق‌الزحمه یا کمیسیون از آنها دریافت نمی‌شود. چون پیش‌بینی‌ می‌شود این افراد بعد از ۶ ماه استفاده از خدمات سرویس «دست مهر» بتوانند به استقلال برسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.