اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 12, 2022
14:11 شنبه، 21ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134175

خساست شرکت مادر فیس بوک برای کارمندان دورکار

 
کارمندان شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) پس از این که در ۲۸ مارس از دورکاری به محل کار برمی گردند، از خدمات لباسشویی و خشکشویی مجانی محروم می شوند و بعلاوه ساعت سرو شام هم یک ساعت عقب افتاده است.
 
روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد شرکت مِتا پلتفرمز در واکنش به مدل کار ترکیبی که تحت آن اکثر کارمندان چند در روز در هفته همچنان از خانه به انجام وظایف کاری خود می پردازند، این تغییرات را صورت داده است. از نظر مدیریت شرکت مِتا پلتفرمز، مدت زمان کمتر در محل کار معادل مزایای کمتر در محل کار است. اما برای بسیاری از کارمندان در فیس بوک، اینستاگرام، رئالیتی لَبز و سایر واحدهای شرکت مِتا پلتفرمز، این یک وضعیت ناخوشایند در محیط کاری است که معمولا شرایط طاقت فرسایی دارد.
 
سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز در بیانیه ای به نیویورک تایمز اعلام کرد با بازگشت به محل کار از دورکاری، ما در خدمات و امکانات رفاهی تغییراتی داده ایم تا منعکس کننده نیازهای نیروی کار هیبریدی ما باشد.
 
شرکت مِتا پلتفرمز همچنین سرو شام را از ساعت شش و ۳۰ دقیقه بعدازظهر آغاز می کند که نیم ساعت پس از حرکت آخرین سرویس از محل شرکت است. بنابراین کارمندان بایدن بین غذای مجانی و سواری مجانی یکی را انتخاب کنند. در حالی که بسیاری از کارمندان مِتا در مصاحبه با نیویورک تایمز از این تغییرات ناراضی بودند اما بسیاری دیگر این امکانات را ترفندی برای به کار گرفتن کارمندان برای ساعتهای طولانی دانستند.
 
بر اساس گزارش انگجت، شرکتهای فناوری برای فراهم کردن امکانات رفاهی باورنکردنی در محل کار برای جبران حجم کاری بالا مانند غذای رایگان، لباسشویی، کلاسهای فیتنس، نگهداری از کودکان و موارد دیگر معروف هستند. اما فضای کار ترکیبی به معنای آن است که کارمندان کمتری به این امکانات نیاز خواهند داشت. شرکت مِتا برای جبران این تغییرات، هزینه سلامت روانی کارمندان را از ۷۰۰ دلار به ۳۰۰۰ دلار در سال افزایش می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.