بانکداری و پرداخت الکترونیک

February 8, 2008
14:57 جمعه، 19ام بهمنماه 1386
کد خبر: 13418

خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملت روی بستر GPRS

 بانک ملت روز سه‌شنبه، اجرای دو طرح از پروژه بانکداری الکترونیک چند رسانه‌ای خود را که امکان فعالیت بانکی از طریق تلفن همراه را فراهم می‌آورد، آغاز کرد.


یکی از این طرح‌ها، بانکداری الکترونیک از طریق ‪ GPRS‬نصب شده در تلفن همراه است.


با استفاده از این خدمت، دارنده تلفن همراه می‌تواند در هر زمان و مکان، امکان برقراری ارتباط ‪ GPRS‬از سوی اپراتور ارایه‌دهنده خدمت تلفن همراه را داشته باشد.


انتقال و حواله وجه فیمابین حساب‌های الکترونیک خود ودیگران، تایید مبلغ چک، پرداخت قبوض، اعلام مانده و سه گردش آخر و نیز خدمات مرتبط با حساب ملت کارت از این طریق قابل انجام است.


طرح دیگر، بانکداری الکترونیک از طریق پیامک تلفن همراه است. از این طریق نیز، انتقال و حواله وجه، تایید مبلغ چک، بروز رسانی حسابهای الکترونیک، ارایه خدمات مرتبط با موجودی و سه گردش آخر، پرداخت تمام قبوض و نیز بایگانی پیام‌های دریافت شده و رسید مرتبط با حواله‌های بانکی قابل انجام است.


در مراسم آغاز به اجرای این دو طرح، “علی دیواندری” مدیرعامل بانک ملت گفت: تعداد حواله‌های اینترنتی بانک ملت در پایان دی ماه نسبت به ابتدای سال جاری ‪ ۱۸۲‬درصد، تعداد حواله‌ها از طریق دستگاه‌های خودپرداز ‪ ۱۱۳‬درصد، تعداد کاربران اینترنتی ‪ ۸۳‬درصد و تعداد کاربران تلفن بانک و تلفن همراه ‪ ۷۰‬درصد رشد داشته است.


وی این آمار را نشانه استقبال مردم از خدمات بانکداری الکترونیک دانست و گفت: آینده بانکداری الکترونیک در ایران، روشن است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.