اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 14, 2022
16:30 دوشنبه، 23ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134272

دیجی‌پی امسال ۹۲۰ میلیون تومان اعتبار داد

 
دیجی‌پی در سال گذشته ۹۲۰ میلیارد تومان به کاربرانش اعتبار داده و  ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت BNPL در اختیار کاربرانش قرار داده است.
 
به گزارش پیوست، طبق این گزارش سالانه، دیجی‌پی در سالی ۱۴۰۰، یک میلیون نصب فعال، ۱۵۰ میلیون بار بازدید از وب‌سایت و سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی را تجربه کرده است و به طور متوسط ماهانه یک میلیون و ۲۰۰هزار تراکنش در سوپراپلیکیشن دیجی‌کالا، بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰هزار تراکنش ماهانه در درگاه جامع پرداخت و بیش از ۱۶ میلیون تراکنش سالانه بر بستر کیف پول کاربران انجام شده است.
 
این گزارش در ادامه عنوان می‌کند در سال  ۱۴۰۰ مبلغ کل تراکنش‌های سالانه کیف پول مبلغی بیشتر از ۷هزار میلیارد ریال بوده است.
 
 
علاوه بر این در این سال حدود ۸۸ هزار و هفتصد اعتبار خرد با مجموع مبلغی به میزان ۹۲۰ میلیارد تومان اعطا شده است. علاوه بر این ۲۷هزار BNPL با مجموع مبلغی ۱۵۴ میلیارد ریال به کاربران اختصاص یافته است.
 
ارائه ۱۰ سرویس در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی
گزارش دیجی‌پی در ادامه با اشاره به اینکه این سوپراپلیکیشن در سال ۱۳۹۷ با ارائه خدماتی همچون خرید شارژ و بسته اینترنتی، پرداخت قبض، انتقال وجه و کارت‌به‌کارت منتشر شد، اعلام می‌کند که حالا با گذشت سه سال تعداد سرویس‌های ارائه شده در این سوپر اپلیکیشن به بیش از ۱۰ سرویس رسیده است و علاوه بر سرویس‌های قبلی، خدماتی چون خرید بیمه، پرداخت عوارض جاده‌ای، طرح ترافیک، کرایه تاکسی، نیکوکاری و… به این اپلیکیشن اضافه شده است.
 
براساس این گزارش در این سوپر اپلیکیشن بیشتر از ۳۹هزار میلیارد تراکنش در این سوپراپلیکیشن پردازش شده است که از این میزان به ترتیب، ۳۶۱ میلیارد ریال برای خرید شارژ، ۲۶هزار میلیارد ریال تراکنش‌های کارت‌به‌کارت، ۲۹ میلیارد ریال تراکنش‌های آزادراهی، ۱۸ میلیارد ریال برای خرید طرح ترافیک، ۶۹۶ میلیون ریال برای پرداخت کرایه تاکسی و ۳۷ میلیارد ریال سهم تراکنش‌های پرداخت جریمه رانندگی بوده است.
 
 
دیجی‌پی در ادامه به دلایل بیشترین دلایل نارضایتی و رضایت کاربران اشاره‌ کرده است. براین اساس کاربران اختلال موقت در سرویس سرویس دهندگان، بروز خطای سیستمی در هنگام استفاده و نبود تنوع کافی در خدمات را از بیشترین دلایل نارضایتی خود و سهولت استفاده، سرعت بالا و کامل بودن خدمات را از دلایل بیشترین دلایل رضایت خود عنوان کرده‌اند.
 
۴۴۶هزار نفر برای دریافت اعتبار نام‌نویسی کردند
دیجی‌پی در این گزارش به شرح سرویس‌های اعتباری خود پرداخته است. این مجموعه فرآیند دسترسی به خدمات اعتباری را به دو دسته اعطای اعتبار به مصرف‌کنندگان و تامین مالی زنجیره تامین تقسیم بندی کرده است.
 
براساس گزارش این مجموعه در سال اخیر بیش از ۴۴۶هزار نفر از کاربران برای دریافت اعتبار نام نویسی و بیش از پنج میلیون و ۷۱۶هزار نفر از صفحه خرید اقساطی دیجی‌پی دیدن کرده‌اند.
 
گوشی موبایل، تبلت، لوازم برقی خانگی، لوازم جانبی موبایل، لپ‌تاپ، ابزار سلامتی هوشمند، هارد و فلش و دوربین عکاسی نیز از محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های کالایی خرید اقساطی و لوازم جانبی موبایل، هارد و فلش،کالاهای سوپرمارکتی، زیبایی و سلامت، کتاب و لوازم تحریر، ورزش و سفر و لوازم مصرفی خودرو محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های کالا در سبدهای بعد پرداخت یا BNPL بوده‌اند.
 
هفت هزار میلیارد تراکنش موفق توسط کیف پول
گزارش دیجی‌پی در ادامه به خدمات کیف‌پول اعتباری دیجی‌پی پرداخته و امکان پرداخت مستقیم و پرداخت سرویس‌های اشتراکی را از قابلیت‌های این کیف‌پول ذکر کرده است. در این سرویس کاربر می‌تواند با انجام تنظیمات و دادن مجوزهایی به این سوپراپلیکیشن، امکان اضافه شدن خودکار موجودی کیف ‌پول یا شارژ خودکار را ایجاد کند تا اگر موجودی کیف پول از اندازه مشخص شده توسط کاربر کمتر شد، تا سقف مجاز از حساب بانکی متصل به کیف پول برداشته شده و به موجودی کیف پول اضافه خواهد شد.
 
قابلیت شارژ کیف پول از طریق کد هدیه، قابلیت دیگری است که برای کسب‌وکارهای احراز هویت شده مختلف این امکان را فراهم می‌کند که از طریق فراخوانی APIها، کدهای هدیه‌ای با مبالغ دلخواه به کیف پول کاربر واریز کنند. دیجی‌پی هدف نهایی خود را ایجاد کیف پولی یک‌پارچه بین کسب‌وکارهای آنلاین است که با خلق تجربه پرداخت امن و سریع منجر به افزایش و رونق کسب‌وکارهای آنلاین و رشد تجارت الکترونیک شود.
 
براساس این گزارش مبلغ کل تراکنش‌های موفق این کیف پول بیش از ۷هزار میلیارد ریال بوده است و ۲۷ درصد از کل تراکنش‌های دیجی‌پی در این سال بر بستر این کیف پول انجام شده است.
 
 
۳۵هزار میلیارد ریال وجه به کاربران بازگشت
گزارش دیجی‌پی در ادامه به درگاه پرداخت الکترونیک و سرویس  بازگشت وجه پرداخته است. دیجی‌پی ادعا می‌کند که از طریق این سازوکار درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی می‌تواند عملکرد درگاه‌های پرداخت مختلف را مورد سنجش قرار بدهد و از میان آنها بهترین درگاه را انتخاب کرده و کیفیت عملکرد آنها را به صورت لحظه‌ای پایش کند تا متناسب با امتیاز کسب‌ شده، حجم تراکنش‌ها بین درگاه‌های مختلف تقسیم شده و احتمال پرداخت موفق افزایش داده شود.
 
 
در قابلیت بازگرداندن مبلغ به حساب مشتریان که برای آن از الگوریتم‌های پرداخت هوشمند کمک گرفته می‌شود، دیجی‌پی تاکنون هفت میلیون و دویست هزار بار و ۳۵هزار میلیارد ریال از وجه کاربران را بازگشت داده است و ۹۰ درصد از تراکنش‌های بازگشت وجه را تا قبل از ۲۴ ساعت انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.