اپلیکیشن

تلفن همراه

March 15, 2022
11:29 سه شنبه، 24ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134290

دیجی‌کالا سرویس گنجه را راه‌اندازی کرد: راهکاری متفاوت برای تحویل سفارشات

 
کمدهای هوشمند شهری گنجه، در نقاط مختلف شهر تعبیه شده و از این پس مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند در صورت تمایل از این کمدها برای دریافت سفارش خود استفاده کنند.
 
با توجه به گسترش فرهنگ خرید آنلاین و تقاضای بالا، بازه زمانی طولانی برای دریافت سفارش‌ها به یکی از چالش‌های این حوزه تبدیل شده است. همچنین ناهماهنگی برای دریافت مرسوله در مقصد تعیین شده و احتمال بازگشت مرسوله می‌تواند منجر به تجربه‌ای ناخوشایند از یک خرید آنلاین شود.
 
کمدهای هوشمند شهری گنجه، برای حل این چالش راه‌اندازی شده‌اند. کاربران می‌توانند با توجه به شرایط و زمان‌بندی خود از کمدهای مستقر در سطح شهر برای دریافت سفارش‌های خود استفاده کنند.
 
پلتفرم گنجه یک تامین‌کننده هوشمند زیرساخت لجستیکی است که فعالیت خود را از سال 1398 آغاز کرد. این مجموعه اکنون با سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا (دیجی‌نکست و دیجی‌اکسپرس) و دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اولین محصول گنجه، کمدهای شهری هوشمند هستند که در سایر کشورها با عنوان «Parcel locker» شناخته می‌شوند. گنجه‌های هوشمند بخشی از مبلمان شهری هستند که به صورت نقاطی برای برداشتن یا قرار دادن کالا در نزدیکی مشتری تعبیه شده‌اند.
 
دیجی‌نکست و دیجی‌اکسپرس به‌عنوان دو کسب‌وکار از گروه دیجی‌کالا که اولی بر سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوآور و دومی بر فناوری‌های لجستیکی متمرکز است، برای تکمیل زنجیره ارزش خود و با هدف بهبود تجربه کاربران در خرید و دریافت سفارش‌ها، موفق به سرمایه‌گذاری در پلتفرم «گنجه» شده‌اند. دیجی‌کالا یکی از مشتریان گنجه است و به تازگی امکان دریافت سفارش‌ها از طریق گنجه‌ها را برای کاربرانش ممکن ساخته است. این سرویس با هدف خرید آسان‌تر و سریع‌تر برای مشتریان در شبکه توزیع دیجی‌کالا فعال شده است.

 
پرهام کاظمی، مدیر توسعه کسب‌وکار گنجه در خصوص چشم‌اندازهای این پلتفرم گفت:
 
«گنجه با به‌کارگیری ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فناوری‌های نسل چهارم در اکوسیستم لجستیک در تلاش است با ارائه این زیرساخت به بازیگران صنعت در هوشمندسازی کسب‌وکارها ارزش آفرینی کند. همکاری گنجه با دیجی‌کالا هم در راستای هوشمند شدن هرچه بیش‌تر زنجیره ارزش لجستیک در اکوسیستم فناورانه کشور است.»
 
نحوه استفاده از گنجه دیجی‌کالا
کاربران دیجی‌کالا جهت استفاده از گنجه بایستی هنگام ثبت سفارش به جای تحویل سفارش در آدرس‌های ثبت شده، از بین گزینه‌های «انتخاب آدرس دریافت حضوری» یکی از گنجه‌های فعال در سطح شهر خود را انتخاب کنند.
 
در این حالت سفارش کاربر در بازه زمانی مقرر در گنجه انتخابی قرار گرفته و از طریق پیامک به او اطلاع رسانی می‌شود. کاربران می‌توانند در هر ساعتی از بازه تعیین شده به گنجه مورد نظر مراجعه کنند و با استفاده از وب‌اپلیکیشن گنجه، مرسوله‌ خود را بردارند.
 
یکی از مزایای استفاده از گنجه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و قدرت انتخاب بیشتر کاربران در زمان تحویل سفارش‌ها، دریافت رایگان سفارش‌ها حتی برای سفارش‌های زیر 300 هزار تومان است.
 
این خدمت شهری در حال حاضر با 5 گنجه در استان تهران فعال است و پیش‌بینی می‌شود 30 گنجه دیگر تا پایان بهار 1401 به این شبکه افزوده شود. در فاز اول، گنجه‌ها تنها برای ساکنان تهران قابل استفاده است و به‌زودی در فازهای دیگر در دسترس کاربران سایر استان‌های ایران قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.