تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 20, 2022
13:39 یکشنبه، 29ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134437

پارک فناوری اطلاعات مازندران سال 1401 افتتاح می‌شود/ نصب دکل‌های سیار در نوروز

 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اشاره به برنامه‌های سال جدید گفت: عملیات اجرایی ساخت پارک تخصصی فناوری اطلاعات در سال جدید به اتمام می‌رسد و این پارک در سال 1401 افتتاح می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، سید مصطفی فلاح سرپرست این اداره کل با توجه به فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و تعطیلات عید نوروز گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش تصاعدی سفرها نسبت به سال گذشته بعد از گذشت پیک کرونا و افزایش تعداد تماس‌ها و مصرف اینترنت در سطح استان تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت ارتباطی به مسافرین و مردم استان در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: توسعه ظرفیت شبکه، افزایش کانال‌ها و مسیرهای ارتباطی، نصب دکل‌های سیار، افزایش ظرفیت شبکه‌ها، نصب تجهیزات جدید در مناطق گردشگری و پرتردد استان و… ازجمله تمهیداتی است که در راستای پایداری زیرساخت‌ها در استان در نظر گرفته‌شده است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران همچنین افزود: سامانه پاسخگویی 195 و همچنین تارنمای اداره کل ICT استان به آدرس www.mazandaran.ict.gov.ir جهت ارائه هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا ثبت شکایات به‌صورت 24 ساعته فعال بوده و چنانچه مشترکان مشکلی درزمینهٔ برقراری ارتباط و خدمات دسترسی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به این سامانه‌ها شکایت خود را مطرح کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: به‌منظور پاسخگویی هر چه‌بهتر و برطرف کردن مشکلات احتمالی، گروه‌های پشتیبانی و فنی و شبکه توزیع و فروش نیز به‌صورت نوبت‌های شبانه‌روزی در سطح دستگاه‌ها و اپراتورها در استان در نظر گرفته‌شده است و همچنین مشترکان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 33359970 011 تماس بگیرند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
فلاح افزود: همه شعب شهری پست‌بانک و 10 درصد از شعب واقع در روستاهای پرجمعیت استان به همراه تجهیز و تأمین نقدینگی 264 خودپرداز (ATM) پست‌بانک در استان، دفاتر خدمات پستی و دفاتر خدمات پیشخوان دولت در ایام تعطیلات نیز آماده خدمت‌رسانی در سراسر استان هستند.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در رابطه با برنامه‌های سال آتی این اداره کل نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 1401 با راه‌اندازی 61 سایت جدید و ارتقاء فناوری 55 سایت، جهت پوشش ارتباطی 136روستای استان با اجرای پروژه 447.7 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های چالوس، نور، رامسر، بابل، آمل و نکا به‌منظور برخورداری 218 روستای استان از خدمات پایدار و باکیفیت ارتباطی و نصب 50 دستگاهATM برای باجه‌های پست‌بانک روستایی اقدام مؤثری برای رفاه حال روستاییان به‌ویژه مناطق کمتر برخوردار در سراسر استان صورت گیرد.
وی در خاتمه ابرازی امیدواری کرد: با اتمام عملیات اجرایی ساخت و افتتاح پارک تخصصی فناوری اطلاعات در استان و با ادامه روند ارائه تسهیلات به دفاتر پیشخوان دولت و فعالان بخش ICT در قالب‌بند الف و ب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در سال جدید زمینه اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در استان به‌ویژه در بخشICT فراهم می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.