تلفن همراه

گجت

April 9, 2022
11:18 شنبه، 20ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134864

اپل احتمالا روی شارژری با دو پورت USB-C و توان 35 وات کار می‌کند

 
اپل ظاهرا قصد دارد به زودی نسخه جدیدی از شارژر USB-C خود را با پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل وارد بازار کند. طبق سندی که در وب‌سایت کوپرتینویی‌ها منتشر شده، به نظر می‌رسد این شرکت در حال کار روی یک آداپتور برق دو پورت جدید با سرعت شارژ 35 وات است.
 
هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد در چه زمانی از محصول رونمایی کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه سند مذکور پس از انتشار به سرعت از روی وب‌سایت حذف شد. با این حال، اگر محصول اشاره شده واقعی باشد، اپل برای اولین بار یک شارژر USB-C با دو پورت را وارد بازار خواهد کرد و سرعت شارژ 35 وات آن برای تامین انرژی مورد نیاز چندین آیفون، یک آیفون و یک اپل واچ یا دستگاه‌های دیگر کافی خواهد بود.
 
شارژر USB-C جدید اپل با فناوری GaN؟
 
 
در همین رابطه، ماه گذشته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر و شناخته شده اپل ادعا کرده بود که این شرکت در حال کار روی یک شارژر 30 واتی جدید با طراحی تازه است که احتمالا در سال 2022 راهی بازار خواهد شد. او همچنین اشاره کرده بود که این آداپتور از فناوری نیترید گالیم یا GaN بهره خواهد برد که البته اپل در اسناد خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.
 
شارژرهای GaN معمولا از شارژهای معمولی کوچکتر هستند و استفاده از این فناوری باعث می‌شود تا اپل بتواند آن را با طراحی‌های دو پورت، عملکرد سریع‌تر و موارد دیگری همراه کند.
 
احتمال دیگری که وجود دارد این است که اپل بتواند این آداپتور برق دو پورت USB-C جدیدی را همراه با نسخه به‌روز شده MagSafe Duo عرضه کند. هم اکنون با این دستگاه می‌توان آیفون و اپل واچ را به صورت همزمان شارژ کرد، اما ساعت اپل با سرعت بسیار کمتری در مقایسه با استفاده از یک شارژر اختصاصی شارژ می‌شود.
 
در نهایت، همانطور که احتمالا انتظار داشته باشید، اپل در سند خود اشاره می‌کند که به همراه این آداپتور کابل USB-C در دسترس قرار نخواهد گرفت و آن را باید به صورت جداگانه تهیه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.