اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 9, 2022
13:58 شنبه، 20ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134871

اسنپ و تپسی در حال تصمیم‌گیری برای تغییر تعرفه‌های سفر در سال جدید

 
قیمت کرایه‌های تاکسی قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه تغییر کند. در این بین آیا اسنپ و تپسی به‌عنوان بخشی از حمل‌ونقل هوشمند، دست به تغییر تعرفه‌های خود خواهند زد؟
طبق سنت هر ساله، تاکسیرانی با شروع سال جدید قیمت کرایه‌های تاکسی را تغییر می‌دهد. امسال و براساس برخی خبرهای منتشرشده قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه کرایه تاکسی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. البته در این زمینه گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال چندی پیش سازمان تاکسیرانی اعلام کرد که آن‌ها مانند اسنپ و تپسی نرخ‌گذاری در این زمینه را تغییر داده‌اند و قرار است نرخ تاکسی در تهران شناور باشد. رئیس سازمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرده که در اقدامی تازه، روش قیمت شناور را برای تاکسی‌های پایتخت استفاده خواهند کرد. در این شیوه تازه، براساس ساعت‌های پیک و نوع و زمان سفر قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند.
 
با این اتفاق بسیاری این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا اسنپ و تپسی به‌عنوان سرویس‌های حمل و نقل هوشمند هم می‌خواهند قیمت‌های سفر خود را افزایش دهند؟
 
فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ، در گفت‌وگو با زومیت اعلام می‌کند که قیمت‌گذاری در اسنپ تابعی از عرضه و تقاضا است و با این روش آن‌ها تلاش می‌کنند علاوه‌بر مناسب بودن قیمت برای مسافران، درآمد کاربران راننده را نیز بهینه کنند.
 
او در این مورد به گفت: کاربران راننده نباید فراموش کنند که افزایش هزینه سفر در روزها و ساعات کم درخواست منجر به کاهش بیشتر درخواست‌ها و در نهایت کاهش درآمد آن‌ها می‌شود. از طرفی اگر درخواست برای هر راننده زیاد باشد، عموماً ترافیک هم شدید است. پس درنهایت تعداد سفرهایی که کاربر راننده می‌تواند انجام دهد کاهش باید.
 
به باور او در چنین شرایطی افزایش قیمت از یک طرف می‌تواند تعداد سفر کم را جبران کند و از سوی دیگر عرضه و تقاضا را هم متعادل نگه دارد.
 
شهابی می‌گوید که در اسنپ آن‌ها سعی می‌کنند بسته به شرایط، قیمت‌ها را متناسب‌سازی کنند. شهابی تأکید می‌کند که هرچند تغییر نرخ ناوگان حمل‌ونقل عمومی به یک‌باره در اسنپ اعمال نخواهد شد، اما در بلندمدت تأثیر این افزایش بر قیمت‌های اسنپ قابل انکار نیست.
 
در همین زمینه اما تپسی اعلام می‌کند که هنوز تصمیمی در مورد افزایش قیمت‌ها نگرفته است و در روزهای آینده نسبت به تغییر یا متناسب‌سازی تعرفه‌های سفر در این پلتفرم تصمیم‌گیری خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.