اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 30, 2022
14:18 شنبه، 10ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135471

گوگل به محدود کردن تبلیغات در یوتیوب رضایت داد

 
گوگل بی سر و صدا بخش تبلیغات حساس را به‌روز کرده و اکنون علاوه بر الکل و شرط بندی، شامل چهار موضوع دیگر شده است.
 
 این به معنای آن است که کاربران می توانند قرار گرفتن در معرض مشاهده تبلیغات مربوط به موضوعاتی شامل دوست‌یابی، نگهداری از کودک، بارداری و کاهش وزن را در یوتیوب محدود کنند. هدف از دادن این کنترلها به افراد، توانایی حمایت از خودشان درباره موضوعات آزاردهنده است.
 
اگر کاربری بخواهد این کنترلها را فعال کند، باید به انتهای بخش تنظیمات تبلیغات در حساب گوگل خود مراجعه کند. بعد از "تاپیک"، دکمه "مشاهده کمتر" (See fewer) دیده می شود. فعال کردن این گزینه، قابلیت فیلتر تبلیغات در این موضوعات را امکان پذیر می کند.
 
البته این فیلترها در مرحله آزمایشی بتا و منحصر به ویدیوهای یوتیوب و تبلیغات هدفمند برنامه گوگل ادز هستند و نتایج جست و جوی گوگل را فیلتر نمی کنند. صفحه پشتیبانی تبلیغات گوگل، درباره نحوه عملکرد این فیلتر شفاف سازی بیشتری می کند. این فیلتر مانع از آن می شوند که تبلیغات کنندگان، تبلیغات شخصی سازی شده را نمایش دهند.
 
کارین هانسی، مدیر امور حریم خصوصی و اعتماد گروه محصول گوگل به واشنگتن پست گفت: این پنج موضوع به دلیل نتایج نظرسنجی که گوگل از کاربران انجام داده بود، انتخاب شدند.
 
فیلترهای الکل و شرط بندی، اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شدند و از آن زمان در مرحله بتا بوده‌اند. گوگل به ادامه بهبود این فیلترها علاقه نشان داده است اما معلوم نیست آیا فیلترهای مذکور بالاخره به نتایج جست و جو راه پیدا می کنند یا خیر.
 
بر اساس گزارش رویترز، دموکرات‌ها در مجلس و سنای آمریکا لایحه‌ای را تدوین کرده اند که تبلیغات هدفمند را برای همیشه ممنوع می کند. گوگل از این انتقاد آگاه بوده و حتی پست تنظیمات تبلیغات ۲۰۲۰ خود را با صحبت درباره شفافیت و کنترل کاربر آغاز کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.