مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۲، با اعلام شعار « فناوری های دیجیتالی، در خدمت سالمندان و تندرستی دردوره سالمندی » که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) اعلام شده ؛ این روز و همچنین روز ملی روابط عمومی را به تمامی همکاران تبریک گفت.
در پیامی به همین مناسبت آمده است:
در روزگاری که نزدیک به ۳میلیارد نفر از جمعیت جهان ، بخصوص در مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه، هنوز امکانات ارتباطی ندارند؛ مسئولیت های بزرگی برای اپراتورهای ارتباطی دنیا ایجاد میشود. زیرا که دسترسی عادلانه به فناوری های دیجیتالی، علاوه بر اینکه مسئولیت اخلاقی ست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر در ایجاد رفاه و پایداری جهانی نیز محسوب می شود.
آنچه که اتحادیه جهانی ارتباطات نیز بر آن اذعان دارد، ، بیش از یک میلیارد نفر از افراد ۶۰ ساله و یا مسنتر جمعیت جهان را در بر میگیرد، در گرامیداشت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی امسال، محور و موضوع اصلی، پرداختن به وضعیت این افراد است. این گروه از جمعیت، که روز به روز بزرگتر هم میشود، نقش عظیمی در رسیدن به دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی عصر ما داشتهاند. با گذشت زمان، اکنون با فرصت ها و چالشهای تازهای روبرو میشویم. آنها سزاوار مراقبت و کمک ما هستند.
با وجود اینکه جامعه ایران و البته جامعه جهانی هنوز جوان است و درباره مسائل جوانان بیشتر از باقی اقشار جامعه صحبت میشود تا چند دهه آینده توجهات به سمت مسائل سالمندان تغییر خواهد کرد، چون جمعیت آنها به شدت رو به افزایش است.
دیگر نکته مهم این است که اگر از امروز برای سالمندان کارهای لازم انجام نشود در ادامه با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود و در موج سالمندی جهانی نیز این مشکلات ادامه خواهد داشت.
در همین راستا و هم صدا با اتحادیه جهانی مخابرات، به پشتوانه شعار « فناوری های دیجیتالی، در خدمت سالمندان و تندرستی دردوره سالمندی » به عنوان موضوع برگزیده امسال itu به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی ؛ شرکت مخابرات ایران نیز برنامه های خود را بر روی این موضوع متمرکز ساخته و می کوشد با بروز و ظهورفناوری های ارتباطی و مخابراتی گسترده ، بهترین هدف برای برنامه ریزی و تحقق این شعار را اجرا کند.
از سوی دیگر، گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای ارتباطات و روابط عمومی است. در زمانی که ارکان کسب وکار استفاده از ارتباطات را به عنوان رکن اصلی واساسی حوزه تجاری می دانند؛ گرامیداشت این روز، فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای صادقانه سخت کوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است.
بی تردید این روز گرامی یادآور نقش پررنگ و روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات نیز، هست که امروزه به قلب تپنده سازمانها تبدیل شده و جهان را به دهکده جهانی مبدل کرده است. روابط عمومی پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمانها و نهادها که همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی در ارتقاء و پیشرفت سازمانی جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است.
در پایان ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران در شرکت مخابرات ایران که جهادگرانه با تحولات پرشتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش رفته و همپا با تحولات دیجیتال دنیا توانستهاند در عرصه دیجیتال شرکت خود را همسو کنند؛ از تمامی این عزیزان میخواهم که رشد وگسترش بسترهای مخابراتی و ارتباطی را سرلوحه وظایف خود کرده و در مسیرهای تازه گام نهند تا با اتکا به توانمندی های داخلی و تأسی از شعار امسال مقام معظم رهبری «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین » ، تا رسیدن به خلق نوآوری های جدید ، از تلاش دست برندارند.
روز جهانی ارتباطات و روز ملی«روابط عمومی» را به خانواده بزرگ مخابرات تبریک عرض کرده و امیدوارم با همت وعزم راسخ شاهد استمرار خدمت رسانی خالصانه به مردم کشورمان باشیم.