اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 15, 2022
16:07 یکشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135848

ایموجی «چهره با اشک شوق» پرکاربردترین ایموجی در جهان انتخاب شد

14789631.jpg
 
ایموجی‌ها این روزها به یکی از کاربردی‌ترین اجزای ارتباطات دیجیتال در دنیای مدرن تبدیل شده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند تا احساسات خود را در فضای رسانه و دیجیتال به مخاطبان خود منتقل کنند.
 
تقریبا از دهه ۲۰۱۰ میلادی بود که شرکت‌های گوگل و اپل، پشتیبانی از ایموجی‌ها را به پلتفرم‌های اندروید و آی او اس اضافه کردند و این آغازی بود بر محبوبیت و استفاده بیش از پیش کاربران از این ابزار کاربردی برای بیان احساسات و نظرات کاربران.
 
در همین رابطه، اخیرا شرکت Crossword-Solver بررسی را روی میزان استفاده کاربران از ایموجی‌ها در سراسر جهان صورت داده که نتایج نشان می‌دهد ایموجی «چهره با اشک شوق» بیشترین استفاده را داشته است.
 
طبق نتایج این بررسی، این ایموجی در بین ۷۵ کشور جهان، به عنوان ایموجی پرطرفدار انتخاب شد و رتبه نخست را از آن خود کرد.
 
جایگاه دوم این رده‌بندی را ایموجی «قلب قرمز» از آن خود کرد که به گفته این شرکت، ایموجی قلب قرمز با اختلافی ۱۹ درصدی نسبت به چهره به اشک شوق، در جایگاه دوم جای گرفت. همچنین طبق این گزارش، در کشورهایی که این دو ایموجی به عنوان ایموجی‌های پراستفاده معرفی نشدند، ایموجی مربوط به پرچم آن کشورها، رده نخست را از آن خود کرده است.
 
در آمریکا نیز چهره با اشک شوق به عنوان پرکاربردترین ایموجی معرفی شد. در تصویر زیر مشاهده می‌شود که در ایالت‌های مختلف آمریکا، کاربران بیشتر از چه ایموجی‌هایی استفاده کردند.
 
بر اساس این گزارش، با توجه به حرکت روزافزون جهان به سمت دیجیتالی شدن و ارتباط بیشتر افراد از طریق این رسانه‌ها، میزان استفاده از ایموجی‌ها نیز در سال‌های پیش رو افزایش خواهد یافت.
 
اخیرا واتس‌اپ که تحت مالکیت شرکت متا (فیسبوک سابق) قرار دارد، ایموجی‌های واکنشی را به پلتفرم خود اضافه کرده که این اجازه را به کاربر می‌دهد تا بدون نیاز به فرستادن پیامی‌جداگانه برای ارسال یک ایموجی، از این قابلیت برای بیان احساسات خود نسبت به یک پیام استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.