فناوری اطلاعات

May 28, 2022
16:49 شنبه، 7ام خردادماه 1401
کد خبر: 136127

شورش کارگران محبوس در کارخانه محصولات اپل

کارگران یک کارخانه قرنطینه شده متعلق به تولیدکننده قراردادی اپل، علیه حبس خود طغیان کردند.
62171786.jpg
کارگران قرنطینه شده در کارخانه شرکت تایوانی کوانتا کامپیوتر در شانگهای، در اعتراض به حبس شدنشان، به خوابگاه مدیریت این شرکت حمله بردند.
 
درگیریهای خشونت آمیز، افزایش ابتلا و کف خالی کارخانه‌ها، مشکلاتی که ده‌ها هزار کارگر تولیدکننده قراردادی اپل را در شانگهای فرا گرفته است، نشانه نگران کننده از تلاشهای مضاعف چین برای سر پا نگه داشتن تولید کارخانه‌ها در طول بدترین شیوع کووید ۱۹ از سال ۲۰۲۰ است.
 
منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: کارگران کم دستمزد شرکت کوانتا کامپیوتر که حدود دو ماه است بر اساس فرمان دولت، قرنطینه شده و از دسترسی به دنیای خارج از کارخانه محروم شده اند، خواستار آزادی بیشتر هستند و علیه ناظران خود سر به شورش برداشته‌اند.
 
به گفته چندین کارمند، ابتدای ماه جاری صدها کارگر که نگران تمام شدن مایحتاجشان در صورت ادامه قرنطینه بودند، با نگهبانان درگیر شده‌اند و از موانع ایزوله سازی تحت حفاظت عبور کردند.
 
شرکت کوانتا کامپیوتر که مک بوک و رایانه‌های دیگر را در کارخانه ای در شانگهای تولید می کند، پس از ورود این شهر به قرنطینه در آوریل، کارکنانش را در محل خوابگاه حبس کرد و از آن زمان، کارکنان این شرکت اجازه نداشته اند خوابگاه را ترک کرده و خانواده و دوستانشان را ملاقات کنند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این وقایع نشان می دهد تا چه حد نارضایتی نسبت به قرنطینه ۲۵ میلیون سکنه شانگهای از مارس، افزایش پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.