فناوری اطلاعات

May 30, 2022
11:36 دوشنبه، 9ام خردادماه 1401
کد خبر: 136207

چطور فناوری در دوران جدید تغییرات را رقم می‌زند؟

اگر از دو سال گذشته و دوران سخت همه‌گیری بیماری یک نکته خاص یاد گرفته باشیم این است که ادامه حیات انسان‌ها بدون فناوری، دشوار و تا حدی غیرممکن است. پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف مانع پیشروی بیماری شد و ابزارها و دستگاه‌های دیجیتال کمک کرد تا در سخت‌ترین شرایط هم انسان‌ها بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و همچنان متصل بمانند. 
 
دوران جدید پس از رفع همه‌گیری بیماری باعث تغییر اولویت‌ها و به‌روز شدن رویکردهای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری هم شد. در سال ۲۰۲۲ نیز برخی از شرکت‌های بزرگ این حوزه، موضوعاتی مثل سلامتی و شخصی‌سازی محصولات را به عنوان اولویت‌های خود برگزیدند. 
 
سلامتی 
در سراسر جهان اولویت‌های خریداران لوازم دیجیتال و خانگی پس از پشت‌ سر گذاشتن دوران همه‌گیری بیماری تا حدود تغییر کرد و موضوع سلامتی در صدر فهرست مهم‌ترین عوامل قرار گرفت.
اینکه کدام دستگاه‌ها و ابزارها به حفظ بیشتر سلامتی کمک می‌کند؟ سوالی است که کاربران لوازم دیجیتالی حالا دیگر بیش از پیش در زمان خرید محصولات به دنبال پاسخ آن هستند. از سوی دیگر تولیدکنندگان هم به دنبال بهینه‌سازی محصولات خود رفته‌اند تا آنها را با اولویت‌های جدید کاربران هماهنگ کنند. 
dad31bb8-cd9e-4a8c-a7e8-c794177eddcb.jpg
به طور مثال یخچال فریزر‌های جدید سری Bespoke سامسونگ با فناوری Cool Zone Select طراحی شده که این امکان را به کاربران می‌دهد تا مواد غذایی را به شکل دلخواه خود و با مناسب‌ترین دمای ممکن خنک کنند. به کمک این فناوری کاربران می‌توانند با یک لمس ساده میزان سرمایش یخچال را از میان چهار حالت  فریزر، یخچال، خنک یا انجماد کم انتخاب نمایند. در یخچال‌های سری Bespoke French Door نیز، سامسونگ از محفظه مخصوص FlexZone برای نگهداری ویژه مواد غذایی کمک گرفته است. FlexZone با نگهداری مواد غذایی در شرایط بهینه، به تازه‌تر ماندن غذاها برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند. این محفظه کنترل شده و مستقل با چهار حالت دمایی از پیش تنظیم شده، به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که بسته به نیاز خود، طیف گسترده‌ای از اقلام را ذخیره کنند.  
4be42d94-fa57-4bf4-8023-1947f136a2ed.jpg
سامسونگ در توجه به سلامتی کاربران و اولویت قرار دادن این موضوع همواره پیشگام بوده و ابزاری مثل گلکسی واچ را با قابلیت حیاتی اندازه‌گیری فشار خون عرضه کرده است. ساعت‌های هوشمند گلکسی Watch 3 و Watch Active 2 و همچنین جدیدترین مدل یعنی Watch 4 مجهز به حسگرهای پیشرفته‌ای هستند که می‌تواند با تحلیل ضربان نبض، میزان فشار خون را کنترل کند. برای این کار از حسگرهای نظارت بر ضربان قلب استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند فشار خون و دیگر علایم حیاتی خود را در اپلیکیشن Health Monitor سامسونگ مشاهده کرده و آنها را به شکل فایل PDF با پزشک خود به اشتراک بگذارند. 
 
سفارشی‌سازی
داشتن محصولاتی که بتواند رضایت خاطر و خوشحالی کاربرانش را جلب کند علاوه بر ایجاد حس مثبت و خوشایند به سلامتی بیشتر افراد هم کمک خواهد کرد. قابلیت سفارشی‌سازی محصولات، یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند نقش مهمی را در کسب رضایت کاربران ایفا کند. فرض کنید که هر فردی این امکان را داشته باشد تا لوازم شخصی خود را از گوشی و ساعت هوشمند گرفته تا حتی یخچال خانه‌اش را دقیقا مطابق با سلیقه و سبک زندگی خاصش طراحی کند. این رویا البته با محصولات سریBespoke  سامسونگ به واقعیت نزدیک شده است.
4eec55e2-21c7-4612-a97f-5e092bbd56eb.jpg
سریBespoke  که پیش از این در لوازم خانگی سامسونگ دیده می‌شد برای اولین بار با گوشی‌های تاشو سری Z Flip و نسخه ویژه Z Flip3 Bespoke Edition امکان شخصی‌سازی گوشی‌های هوشمند را برای همگان فراهم کرد.
 
گلکسی Z Flip3 با اندازه کوچک، طراحی خاص و قابلیت‌های نوآورانه، به کاربران امکان می‌دهد شخصیت و سلیقه خود را ابراز کنند. نسخه Bespoke این گوشی با ترکیب‌هایی جدید از رنگ‌های قابل شخصی‌سازی و UX ویژه با امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی مطابق سلیقه کاربر طراحی و عرضه شده است. سامسونگ هزاران رنگ را آزمایش و سایه‌هایی را شناسایی کرده که ترکیب آن‌ها کاملاً مکمل یکدیگر هستند. نتیجه این بررسی‌ها یک پالت از 49 ترکیب رنگ احتمالی برای گلکسیZ Flip3 Bespoke Edition  است. کاربران می‌توانند با انتخاب قاب‌های گوشی مشکی یا نقره‌ای و رنگ‌های جلو و عقب آبی، زرد، صورتی، سفید یا مشکی، ترکیب منحصر‌به‌فرد خود را ایجاد کنند.
063fa091-9e1e-4f95-adb1-483dfbcc5632.jpg
سفارشی‌سازی محصولات سامسونگ تنها به گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود و کاربران و علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ می‌توانند ساعت خود را با با ترکیب رنگ‌ها، اندازه‌ها و بندهای مختلف شخصی‌سازی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.