تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 31, 2022
12:09 سه شنبه، 10ام خردادماه 1401
کد خبر: 136259

اوپو به‌زودی دو عینک واقعیت افزوده در ایالات متحده به‌نمایش خواهد گذاشت

براساس گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد برند چینی اوپو قصد دارد به‌زودی در کالیفرنیا دو عینک واقعیت افزوده به‌نمایش بگذارد.
اوپو، یکی از سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند‌، ازجمله برندهای زیرمجموعه‌ی BBK Electronics به‌همراه ویوو، ریلمی، وان‌پلاس و iQOO است. وان‌پلاس گوشی‌های خود را در ایالات متحده عرضه می‌کند؛ درحالی‌که سایر برندهای این مجموعه محصولاتشان را بیشتر در چین و اروپا می‌فروشند. درحالی‌که اوپو چهارمین شرکت بزرگ تولید‌کننده‌ی گوشی در جهان است، گوشی‌های این برند در ایالات متحده عرضه نمی‌شود؛‌ البته احتمال دارد این روند به‌زودی تغییر کند.
 
به‌گزارش فون‌آرنا، اوپو هفته‌ی گذشته اعلام کرد عینک‌های واقعیت افزوده (AR) خود موسوم به Air Glass و AR Glass را در نمایشگاه Augmented World Expo امسال در ایالات متحده به‌نمایش خواهد گذاشت. طبق گفته‌ی وب‌سایت اندرویدسنترال، این رویداد از اول تا سوم ژوئن (یازدهم تا سیزدهم خرداد) در سانتا برگزار خواهد شد.
 
اوپو از طراحی لنز واحد برای عینک واقعیت افزوده‌ی خود استفاده می‌کند
برخلاف بسیاری از عینک‌های واقعیت افزوده، Air Glass عینکی تک‌لنز با قاب است و داده‌های منبع را از گوشی اوپو دریافت می‌کند و آن را با روشنایی متوسط ۱۴۰۰ نمایش می‌دهد. این روشنایی بیشتر از ۱۰۰۰ نیت موجود روی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ پرومکس است. ناگفته نماند میکروپروژکتوری کوچک به‌ ابعاد دانه‌ی قهوه تصاویر را روی لنز microLED نمایش می‌دهد.
 
عینک Air Glass اوپو از تراشه‌ی Snapdragon 4100 بهره می‌برد؛ پردازنده‌ای که در برخی ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS، ازجمله TicWatch Pro 3 نیز استفاده گشده است. سپتامبر گذشته نیز، نسل ششم ساعت هوشمند Fossil با تراشه‌ی Snapdragon 4100 Plus معرفی شد.
 
عینک واقعیت افزوده‌ی AR Glass اوپو دستگاهی با طراحی سنتی‌تر و مجهز به دو لنز است. این محصول ترجمه‌ی بی‌درنگ زبان و نقشه‌برداری سه‌بعدی ارائه خواهد داد. برای استفاده از ژست‌های حرکتی بدون‌ لمس روی Air Glass یا AR Glass، کاربر باید گوشی اوپو و ساعت هوشمند اوپو واچ ۲ داشته باشد.
 
ازآن‌‌جاکه اوپو گوشی‌های خود را در آمریکای‌شمالی عرضه نمی‌کند، این سؤال مطرح می‌شود که اوپو چه برنامه‌ای برای عینک‌های واقعیت افزوده‌اش دارد؟ یکی از احتمالات این است که اوپو بخواهد محصولاتش را در آمریکای‌شمالی نیز عرضه کند. در فوریه ۲۰۱۹، این شرکت درباره‌ی فروش گوشی‌های هوشمند خود در ایالات متحده سروصدای زیادی به‌پا کرد؛ اما قبل‌از‌آن، بازار مهم دیگری وجود داشت که این برند چینی تمایل داشت محصولاتش را در آن‌‌جا عرضه کند.
 
آلن وو، رئیس تجارت خارجی اوپو، در آن زمان اعلام کرد قبل از عزیمت به آمریکا، این شرکت باید موقعیت خود را در اروپا مستحکم کند. احتمال دیگر این است که اوپو عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود را در آمریکای‌شمالی به‌نمایش بگذارد تا قبل از عرضه‌ی آن‌ها در اروپا، توسعه‌دهندگان بیشتری برای این دستگاه‌ها جذب کند؛ جایی‌ که این شرکت گوشی‌های هوشمندش را می‌فروشد.
 
Air Glass و AR Glass اوپو با سایر گوشی‌های اندرویدی غیر از برند اوپو نیز سازگار خواهند بود
نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که اوپو از Snapdragon Spaces استفاده می‌کند. این پلتفرم واقعیت مختلط باز (XR) به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های واقعیت افزوده را بدون نیاز به ابزارهای اولیه‌ی موردنیاز برای انجام این کار توسعه دهند. پلتفرم مذکور از سخت‌افزار موبایل کوالکام بهره می‌برد؛ ازاین‌رو، ازنظر تئوری Air Glass و AR Glass اوپو می‌توانند با دستگاه‌های اندرویدی تولید برندهای دیگر که از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند، نیز کار کند.
 
واقعیت افزوده داده‌ها را روی تصویری از دنیای واقعی قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، نمای زنده‌ی نقشه‌های گوگل از سیستم دوربین عقب گوشی شما برای نشان‌دادن نمای واقعی از منطقه‌ای استفاده می‌کند که دقیقاً روبه‌روی شما است. فلش‌های غول‌پیکر روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند تا به شما نشان دهند برای رسیدن به مقصد از کدام مسیر پیاده‌روی کنید. نمای زنده نیز مکان‌های دیدنی خاصی را نشان می‌دهد که در نزدیکی آن‌ها هستید.
 
در میان دیگر شرکت‌های چینی که گوشی‌های خود را در ایالات متحده عرضه نمی‌کنند یا از انجام این کار منع شده‌اند، شیائومی در گذشته درباره‌ی فروش محصولاتش در این بازار صحبت کرده است. درحال‌حاضر، این برند پاوربانک و ردیاب تناسب‌اندام Mi Band را در ایالات متحده عرضه می‌کند.
 
هوگو بارا، کارمند سابق گوگل، در سال ۲۰۱۶ برای شیائومی کار می‌کرد. در آن زمان، او گفت که این شرکت در آینده‌ای نزدیک به ایالات متحده خواهد آمد؛ البته تا این لحظه که دیدگاه هوگو بارا درباره‌ی گوشی‌های شیائومی محقق نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.