تجارت الکترونیک

June 1, 2022
10:30 چهارشنبه، 11ام خردادماه 1401
کد خبر: 136286

مراسم رونمایی از هلدینگ دیجیتال «دیار» برگزار شد/ اکوسیستم کسب‌وکارهای دیجیتال توسن یکپارچه می‌شود

گروه توسن در مراسمی رسمی از هلدینگ دیجیتال «دیار» به عنوان هماهنگ‌کننده کسب‌وکارهای دیجیتال اکوسیستم خود رونمایی کرد.   
در مراسمی که روز سه‌شنبه دهم خرداد ماه با حضور مدیران گروه توسن و خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد، مدیران گروه توسن ضمن تشریح برنامه‌ها و خدمات مجموعه جدید دیار، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. هلدینگ دیجیتال «دیار» به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌وکارهای دیجیتال گروه توسن راه‌اندازی شده است و وظیفه خلق ارزش در حوزه‌‌های فعالیتی گروه توسن و اکوسیستم آن را بر عهده دارد.  
سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، موسس و بنیان‌گذار شرکت توسن با اشاره به اهمیت موضوع اتصال و بهم‌پیوستگی در یک اکوسیستم دیجیتال گفت: «یک اکوسیستم دیجیتال مطلوب می‌تواند نابرابری در دسترسی به منابع را کاهش دهد و دسترس‌پذیری را توسعه دهد تا یک اکوسیستم بزرگ تشکیل شود. بزرگتر شدن اکوسیستم در واقع باعث جلب اعتماد شهروندان می‌شود و ما را به هدف خود که رسیدن به اقتصاد شهروند‌ محور است، می‌رساند».
2ef86cd9-d8b1-4fa4-bceb-19ddf489eec9.jpg
در ادامه این مراسم امید ترابی، عضو هیئت مدیره گروه توسن ضمن اشاره به کلان روندهای حوزه فین‌تک گفت: «در گروه توسن طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی حوزه فین‌تک و ترندهای مطرح آن، انجام شده است. این تجربه ما را بر آن داشت تا با شروع سال ۱۴۰۱ گام جدیدی را برای توسعه هر چه بیشتر این کسب‌وکارها برداریم و گروه توسن دیجیتال را با نام تجاری دیار راه‌اندازی کنیم». 
به گفته ترابی، دیار دیجیتال، پاسخ این شرکت به تغییرات دنیای دیجیتال است که با تکیه بر بر میراث ۲۳ ساله توسن در حوزه بانکداری و پرداخت شکل گرفته است. شرکت توسن (توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با هدف ایجاد پلتفرم‌های بومی و ارائه راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری آغاز کرد. در حال حاضر بیش از ۶۴ درصد از شرکت‌ها و موسسات فعال در سیستم بانکی کشور از محصولات و خدمات نرم‌افزاری توسن بهره می‌برند و سرویس‌ها و خدمات این شرکت مورد استفاده بیش از ۲۷ میلیون نفر از مردم ایران است.
0f6f8af1-6fee-4c58-acc1-27f69cc2041e.jpg
عضو هیئت مدیره گروه توسن، یکپارچگی، هم‌افزایی و خلق زنجیره ارزش را به عنوان مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی دیار دیجیتال عنوان کرد و با اشاره به ماموریت اصلی این مجموعه گفت : « مجموعه دیار دیجیتال، هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌و‌کارهای دیجیتال گروه توسن را انجام می‌دهد. در این راه نیز ما مشتاقیم تا بهترین همکاری‌ها را با فعالان این حوزه داشته باشیم و با ایجاد یک اکوسیستم بزرگ، سرویس‌های موفقی را به کاربران ارائه دهیم».
براین اساس دیار دیجیتال، یک زیست بوم مالی یکپارچه است که زنجیره‌های ارزش بازارهای مالی، کسب‌و‌کارهای داده‌محور و دیجیتال را تکمیل می‌کند و خدمات و سرویس‌های خود را در یک اکوسیستم مالی یکپارچه دیجیتال به ۳۰ میلیون کاربر ارائه می‌دهد.
c5da348c-00a6-4eb3-8458-4f05a92861f8.jpg
در بخش پایانی این مراسم پنلی با موضوع «نقش نوآوری‌های مالی در توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید دیجیتال» و با حضور سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، بنیان‌گذار گروه توسن، امید ترابی، عضو هیئت مدیره گروه توسن، نازنین دانشور، موسس و مدیرعامل شرکت تخفیفان و تیم لطیف، مدیر هلدینگ مکس برگزار شد و مدیران توسن به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
فاطمی اردکانی، رئیس هیات مدیره گروه توسن در پاسخ به سوالی در مورد نوع ارتباط مجموعه دیار با گروه توسن و نقش‌آفرینی آن گفت: «توسن تاکنون محصول خود را صرفا به بانک‌ها ارائه می‌داد اما در گام جدید قرار است تا به واسطه بانک‌ها و تجربیاتی که تا به حال کسب‌ شده، پلتفرم‌های نوآور با فلسفه و رویکردهای جدید خلق و راه‌اندازی شود. این نوآوری‌ها تنها به سرویس‌های مالی خلاصه نمی‌شود و سرویس‌های غیرمالی را هم شامل می‌شود».
560b62d2-bd9c-4c8e-9474-e09918d4717f.jpg
امید ترابی، عضو هیات مدیره گروه توسن در پاسخ به این سوال که چه نوآوری‌ها و سرویس‌هایی پس از راه‌اندازی مجموعه دیار ارائه می‌شود، گفت: «یکی از مهمترین تغییرات با راه‌اندازی دیار، حرکت گروه توسن به سمت سرویس‌های مشتری محور یا B2C است که در این راه سرویس‌هایی مثل کارت اعتباری ایجاد شده است. شرکت تالی که ارائه کارت‌های اعتباری را بر عهده دارد با رویکردی جدید به سمت تغییر پاردایم این حوزه حرکت کرده است و توانسته کارت اعتباری واقعی با کارمزد صفر را به کاربران خود ارائه دهد».
نشست خبری مدیران گروه توسن با معرفی هلدینگ دیجیتال دیار به پایان رسید.
 
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.