فناوری اطلاعات

June 10, 2022
19:11 جمعه، 20ام خردادماه 1401
کد خبر: 136553

اتحادیه اروپا دنبال تحریم‌ خدمات ابری به روسیه

اتحادیه اروپا در راستای تحریم‌های جدید علیه مسکو به تلافی جنگ اوکراین، روی ممنوعیت فراهم کردن خدمات ابری به روسیه کار می کند.
یک مقام اتحادیه اروپا با اعلام این خبر به رویترز، خاطرنشان کرد چنین اقدامی از نظر فنی، پیچیده است.
 
اگر این تحریم تصویب شود، معلوم نیست چگونه روی روسیه تاثیر خواهد گذاشت زیرا فراهم کنندگان اصلی خدمات ابری در اروپا، شرکتهای آمریکایی شامل آمازون، گوگل و مایکروسافت هستند.
 
اتحادیه اروپا هفته گذشته بسته جدیدی از تحریمها را علیه روسیه و بلاروس تصویب شد که شامل ممنوعیت واردات نفت، اقدامات محدودکننده علیه بانکهای روسی و ممنوعیت فراهم کردن خدمات مشاوره برای مسکو بود.
 
نسخه اولیه بیانیه مطبوعاتی درباره بسته تحریمها که سوم ژوئن از سوی شورای اتحادیه اروپا منتشر شد، به ممنوعیت فراهم کردن خدمات ابری اشاره کرده بود اما بعدا اصلاح و اشاره به این ممنوعیت، حذف شد. این تحریم در متن حقوقی منتشره در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا هم مشاهده نشد.
 
یک مقام مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا ذکر شدن تحریم خدمات ابری را یک خطا عنوان کرد و حاضر نشد درباره این که آیا تحریم مذکور، باعث بحث درباره این موضوع میان کشورهای اتحادیه اروپا شده است، توضیحی دهد.
 
یک مقام اروپایی آگاه از تصمیمات درباره تحریمها، به رویترز گفت: ممنوعیت ارائه خدمات ابری هرگز از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد نشد اما اتحادیه اروپا روی معرفی این ممنوعیت در دورهای بعدی تحریمها کار می کند؛ هر چند که چنین اقدامی از نظر فنی دشوار است.
 
بر اساس گزارش رویترز، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: اصلاح بیانیه مطبوعاتی از سوی شورای اتحادیه اروپا، بدون ارائه توضیح شفافی صورت گرفت و احتمال سبک شدن تحریمها را نشان داد. ما باید فشار تحریمها را افزایش دهیم نه این که آنها را کم کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.