اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

July 3, 2022
15:02 یکشنبه، 12ام تیرماه 1401
کد خبر: 137206

۹۴ روستای استان بوشهر به زیرساخت فیبر نوری متصل است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در این استان ۴ هزار و ۲۴۹ کیلومتر فیبر نوری وجود دارد و ۹۴ روستا به این زیر ساخت متصل هستند.
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز شنبه به نقل از علی سملیان اعلام کرد: انتقال فیبرنوری به در منازل یکی از موضوعاتی  است که با جدیت در استان بوشهر دنبال می‌شود چرا که در نتیجه فراهم کردن این زیرساخت، بار ترافیکی و اختلال در شبکه کاهش می‌یابد و شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهیم بود.
 
وی افزود: به دنبال ایجاد این زیرساخت، بار ترافیکی شبکه تلفن همراه کاهش می‌یابد و در زمان‌های اوج ترافیک اختلال در شبکه ارتباطات سیار پیش نمی‌آید.
 
سملیان گفت: مهم‌ترین سیاست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر توسعه عدالت اجتماعی و توجه به همه مناطق استان به ویژه روستاها است تا کاستی‌های روستاها در این بخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری برای اجرای طرح ملی فیبر نوری تا در منازل و کسب و کارها (FTTX)، تاکنون ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در استان به اجرا در آمده است و لازم است شهرداری‌ها برای شتاب بخشی به این پروژه کمک کنند.
 
سملیان یادآورشد: بر اساس آمار وزارت ارتباطات درباره وضعیت پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) تا پایان سال ۱۴۰۰،استان بوشهر در شاخص درصد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری و درصد پورت های منصوبه، رتبه چهارم کشور را دارد.
 
وی افزود: سال گذشته ایجاد دومین خط فیبرنوری جزیره خارگ پایان یافت  و ایستگاه‌های صدا و سیما نیز به این زیرساخت متصل شدند تا از نظر مشکلات امنیتی و حمله‌های سایبر دشمنان ایمنی ایجاد شود و با قطعی مواجه نشویم.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت  https://۱۹۵.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.