اپلیکیشن

تلفن همراه

July 3, 2022
15:21 یکشنبه، 12ام تیرماه 1401
کد خبر: 137210

واتس‌اپ محدودیت زمانی حذف پیام‌ها را افزایش می‌دهد

یکی از بزرگترین مشکلات واتس‌اپ، امکان حذف پیام‌های ارسال شده در گروه‌ها برای دیگران است که در حال حاضر فقط تا یک ساعت پس از ارسال پیام می‌توان این کار را انجام داد. اکنون به نظر می‌رسد این پیام‌رسان محدودیت زمانی قابلیت حذف پیام‌های ارسال شده را تا بیشتر از 2 روز برای کاربران در جدیدترین نسخه بتا افزایش داده است.
photo_2022-05-09_08-58-19.jpg
WABetaInfo گزارش می‌دهد که واتس‌اپ در نسخه 2.22.15.8 بتا محدودیت زمانی حذف پیام‌های ارسال شده در گروه‌ها را برای برخی کاربران به 2 روز و 12 ساعت افزایش داده است.
البته این قابلیت در حال حاضر فقط برای دسته‌ای از آزمایش‌کنندگان نسخه بتا فعال شده است. همچنین در نسخه بتا اپلیکیشن هیچ علامت یا نشانه‌ای از این قابلیت وجود ندارد و WABetaInfo توضیح می‌دهد که با تلاش برای حذف کردن پیامی که در گذشته ارسال شده، متوجه این تغییر شده است.
 
واتس‌اپ اولین بار در سال 2017 این قابلیت را معرفی کرد تا کاربران بتوانند پیام‌های خود را برای تمام افراد گروه حذف کنند. البته، ابتدا محدودیت زمانی عجیب 8 دقیقه‌ای برای انجام این کار وجود داشت که این میزان سپس تا حدود 1 ساعت افزایش پیدا کرد! سال گذشته هم در برخی گزارش‌ها به افزایش محدودیت زمانی این قابلیت تا سه ماه اشاره شده بود که البته این تغییر هرگز در دسترس کاربران قرار نگرفت.
 
برتری واتس‌اپ نسبت به تلگرام
تلگرام به عنوان رقیب اصلی واتس‌اپ، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا 48 ساعت پس از ارسال پست‌ها، آن‌ها را حذف کنند، بنابراین به نظر می‌رسد پیام‌رسان متعلق به شرکت متا، در این زمینه 12 ساعت زمان بیشتری به کاربران خود می‌دهد.
 
واتس‌اپ در چند وقت گذشته، قابلیت‌های متعددی را برای کاربران خود آزمایش کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان استفاده از آواتارها در تماس‌های ویدیویی، قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن و البته ویرایش پیام‌ها اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.