دیجیفای با سرمایهگذاری مشترک دیجی کالا برای سرویسدهی به کسب و کارها آغاز به کار کرد
ICTna.ir – سرویس دیجیفای با سرمایهگذاری مشترک از سوی دیجیکالا برای سرویسدهی به کسب و کارها به منظور راهاندازی فروشگاههای آنلاین آغاز به کار کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمد فرخنژاد، مدیرعامل و همبنیانگذار دیجیفای با اشاره به شروع به کار این مجموعه از سال ۱۳۹۵ و با تام تجاری بونس گفت: کسبوکارهای حضوری دو مشکل و نیاز اساسی دارند. مشکل اول اتصال آنها به سیستمهای مختلف جداگانه برای بخشهایی چون صندوق، حسابداری و باشگاه مشتریان و مشکل دوم نیاز به آنلاینشاپ برای فروش اینترنتی محصولات آنها بود.
او افزود: با همین شرایط ما محصول بونس 360 را راهاندازی کردیم که در دل آن آنلاینشاپ، سیستم وفاداری مشتریان و صندوق فروشگاهی قرار داشت که باتوجه به اینکه مشتریهای ما فروشگاههای حضوری بودند، با همهگیری کرونا کسبوکار ما افت شدیدی کرد و تلاش کردیم همچنان بر حل مشکلات مشتریان تمرکز کنیم.
فرخنژاد توضیح داد: هدف ما این نیست که همه راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسبوکارها را خودمان به تنهایی توسعه دهیم. با اینکه همه کارها در پنل دیجیفای انجام میگیرد، بعضی از این سرویسها توسط شرکای تجاری ما ارائه میشود. هدف ما این است که دیجیفای را تبدیل به بستر جامعی کنیم که ارائهدهندگان خدمات مختلفی همچون مارکتینگ و جذب مشتری، ارسال و پرداخت، حسابداری، تولید محتوا و … بتوانند در محیط کاربری دیجیفای خدماتشان را به پذیرندههای ما ارائه دهند.»
ندا گلشن، معاون محصول دیجیکالا و عضو هیات مدیره دیجیفای در خصوص حضور دیجیکالا در این حوزه و فعالیتهای این مجموعه گفت: دیجیکالا در طی 10 سال ابتدایی فعالیت خود یک خردهفروش بود که تمام محصولات را خودش تهیه میکرد و به دست مصرفکننده میرساند اما از سال 95 به بعد دیجیکالا وارد نسل دوم تجارت الکترونیکی یعنی بازارگاه یا مارکتپلیس شد و محصولاتش را از طریق دیگر فروشندگان نیز به دست مشتریان رساند.
او افزود: پس از آن بین سالهای 98 تا 1400 که سالهای سختی هم بود، ما با تقاضای بسیار بالا برای خرید و فروش آنلاین مواجه شدیم. اینجا بود که متوجه شدیم نیاز اصلی بازار داشتن زیرساختهایی است که به ذینفعان این حوزه و حتی خود ما کمک میکند تا فروش اینترنتی قوی داشته باشیم، پس به سمت حوزههای راهحل محور رفتیم.
به گفته گلشن، ایده دیجیفای و ورود دیجیکالا به این حوزه مربوط به نسل چهارم تجارت الکترونیکی است و باور داریم دیجیکالا با در اختیار قرار دادن امکانات و زیرساختهای خود به کسبوکارهای نسل چهارم تجارت الکترونیک چون دیجیفای، میتواند مسیر دسترسی عده زیادی از افراد به حوزه خرید و فروش اینترنتی را هموار کند. این موضوع باعث میشود تا همه فروشندگان به شکل دموکراتیک و غیرمتمرکز با روش و استانداردهای خودشان محصولاتشان را به مشتریانشان بفروشند.
مدیر محصول دیجیکالا همچنین نسل سوم وب را حرکتی برای از بین بردن انحصار در بازارهای مختلف دانست و بر این موضوع تأکید کرد که کسبوکارهایی چون دیجیفای به ایجاد چنین عدالت و دسترسی بیواسطهای به بازارهای مختلف کمک میکنند.
او، سرمایهگذاری دیجیکالا بر این مجموعه را نقطه شروع ورود دیجیکالا به این حوزه و آغاز فعالیتهای آن برای دسترسپذیر کردن بازارهای مختلف برای انواع کسبوکارها دانست.