تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 6, 2022
18:40 چهارشنبه، 15ام تیرماه 1401
کد خبر: 137330

دیجی‌فای با سرمایه‌گذاری مشترک دیجی کالا برای سرویس‌دهی به کسب و کارها آغاز به کار کرد

ICTna.ir – سرویس دیجی‌فای با سرمایه‌گذاری مشترک از سوی دیجی‌کالا برای سرویس‌دهی به کسب و کارها به منظور راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین آغاز به کار کرد.

IMG_3321.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمد فرخ‌نژاد، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار دیجی‌فای با اشاره به شروع به کار این مجموعه از سال ۱۳۹۵ و با تام تجاری بونس گفت: کسب‌وکارهای حضوری دو مشکل و نیاز اساسی دارند. مشکل اول اتصال آنها به سیستم‌های مختلف جداگانه برای بخش‌هایی چون صندوق، حسابداری و باشگاه مشتریان و مشکل دوم نیاز به آنلاین‌شاپ برای فروش اینترنتی محصولات آنها بود.

او افزود: با همین شرایط ما محصول بونس 360 را راه‌اندازی کردیم که در دل آن آنلاین‌شاپ، سیستم وفاداری مشتریان و صندوق فروشگاهی قرار داشت که باتوجه به اینکه مشتری‌های ما فروشگاه‌های حضوری بودند، با همه‌گیری کرونا کسب‌وکار ما افت شدیدی کرد و تلاش کردیم همچنان بر حل مشکلات مشتریان تمرکز کنیم.

فرخ‌نژاد توضیح داد: هدف ما این نیست که همه راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارها را خودمان به تنهایی توسعه دهیم. با اینکه همه کارها در پنل دیجی‌فای انجام می‌گیرد، بعضی از این سرویس‌ها توسط شرکای تجاری ما ارائه می‌شود. هدف ما این است که دیجی‌فای را تبدیل به بستر جامعی کنیم که ارائه‌دهندگان خدمات مختلفی همچون مارکتینگ و جذب مشتری، ارسال و پرداخت، حسابداری، تولید محتوا و … بتوانند در محیط کاربری دیجی‌فای خدماتشان را به پذیرنده‌های ما ارائه دهند.»

ندا گلشن، معاون محصول دیجی‌کالا و عضو هیات مدیره دیجی‌فای در خصوص حضور دیجی‌کالا در این حوزه و فعالیت‌های این مجموعه گفت: دیجی‌کالا در طی 10 سال ابتدایی فعالیت خود یک خرده‌فروش بود که تمام محصولات را خودش تهیه می‌کرد و به دست مصرف‌کننده می‌رساند اما از سال 95 به بعد دیجی‌کالا وارد نسل دوم تجارت الکترونیکی یعنی بازارگاه یا مارکت‌پلیس شد و محصولاتش را از طریق دیگر فروشندگان نیز به دست مشتریان رساند.

او افزود: پس از آن بین سال‌های 98 تا 1400 که سال‌های سختی هم بود، ما با تقاضای بسیار بالا برای خرید و فروش آنلاین مواجه شدیم. اینجا بود که متوجه شدیم نیاز اصلی بازار داشتن زیرساخت‌هایی است که به ذی‌نفعان این حوزه و حتی خود ما کمک می‌کند تا فروش اینترنتی قوی داشته باشیم، پس به سمت حوزه‌های راه‌حل محور رفتیم.

به گفته گلشن، ایده دیجی‌فای و ورود دیجی‌کالا به این حوزه مربوط به نسل چهارم تجارت الکترونیکی است و باور داریم دیجی‌کالا با در اختیار قرار دادن امکانات و زیرساخت‌های خود به کسب‌وکارهای نسل چهارم تجارت الکترونیک چون دیجی‌فای، می‌تواند مسیر دسترسی عده زیادی از افراد به حوزه خرید و فروش اینترنتی را هموار کند. این موضوع باعث می‌شود تا همه فروشندگان به شکل دموکراتیک و غیرمتمرکز با روش و استانداردهای خودشان محصولاتشان را به مشتریانشان بفروشند.

مدیر محصول دیجی‌کالا همچنین نسل سوم وب را حرکتی برای از بین بردن انحصار در بازارهای مختلف دانست و بر این موضوع تأکید کرد که کسب‌وکارهایی چون دیجی‌فای به ایجاد چنین عدالت و دسترسی بی‌واسطه‌ای به بازارهای مختلف کمک می‌کنند.

او، سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا بر این مجموعه را نقطه شروع ورود دیجی‌کالا به این حوزه‌ و آغاز فعالیت‌های آن برای دسترس‌پذیر کردن بازارهای مختلف برای انواع کسب‌وکارها دانست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.