اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2022
13:14 شنبه، 18ام تیرماه 1401
کد خبر: 137370

اختلال مخابراتی بی سابقه در کانادا برطرف شد

شرکت مخابراتی راجرز کامیونیکیشنز کانادا که شبکه ارتباطی آن در روزهای پنج شنبه و جمعه مختل شده بود، سرانجام دیروز عصر به حالت عادی بازگشت.
به گزارش رویترز، قطعی ۱۹ ساعته خدمات یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی کانادا که دسترسی میلیون‌ها نفر به خدمات بانکی، حمل و نقل و دولتی را مسدود کرد، خشم مشتریان را برانگیخت و بر انتقادها از آن افزود.
 
قطعی خدمات این شرکت بر تقریباً تمام جنبه‌های زندگی در کانادا تأثیر منفی گذاشت و حتی دسترسی به اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت را نیز دچار اختلال کرد. پلیس کانادا هم تأیید کرد برخی مردم به همین علت نتوانسته‌اند با شماره ۹۱۱ یا سایر شماره‌های اضطراری تماس بگیرند.
 
کانادایی‌ها برای حل این مشکل در کافه‌ها و کتابخانه‌های عمومی که هنوز به اینترنت دسترسی داشتند، تجمع کرده یا در بیرون هتل‌ها پرسه می‌زدند تا سیگنالی را دریافت کنند. آژانس خدمات مرزی کانادا گفت که این قطعی اپلیکیشن موبایلی آن برای کنترل مسافران ورودی را از کار انداخته است. قفل شدن سیستم‌های آنلاین پرداخت بانکی و دستگاه‌های خودپرداز از جمله دیگر مشکلات گزارش شده بوده است.
 
تونی استافیری، رئیس و مدیر اجرایی راجرز کامیونیکیشنز کانادا در بیانیه‌ای در وب‌سایت این شرکت بابت این قطعی عذرخواهی کرد. اما به جزئیات و دلایل فنی وقوع این مشکل اشاره‌ای نکرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.