اپلیکیشن

تلفن همراه

July 9, 2022
13:23 شنبه، 18ام تیرماه 1401
کد خبر: 137372

اندروید اتو به تماس کاربران بی‌محلی می‌کند

اندروید اتو برنامه کاربردی گوگل برای اشتراک صفحه تلفن‌های همراه اندرویدی با سیستم‌های چندرسانه‌ای خودروها است. یکی از پرکاربردترین خدمات اندروید اتو، پاسخ به تماس‌های تلفنی است. با این حال به نظر می‌رسد اندروید اتو رد تماس را به پاسخ دادن ترجیح می‌دهد!
قابلیت پاسخ دادن به تماس حین رانندگی، مزیت مهم سیستم‌های ارتباطی تلفن همراه و سامانه چندرسانه‌ای خودرو محسوب می‌شود. این قابلیت به رانندگان کمک می‌کند تا بدون حواس پرتی به تماس‌های ورودی پاسخ دهند. با این حال اندروید اتو در زمینه پاسخ دادن به تماس‌ها چندان مطلوب عمل نمی‌کند.
برخی کاربران تلفن‌های اندرویدی اخیرا متوجه شده‌اند که اندروید اتو بدون درخواست کاربر، رد تماس می‌دهد. براساس این رفتار غیرقابل پیش‌بینی اندروید اتو، تماس‌های ورودی کاربران بدون اطلاع آن‌ها و به صورت خودکار رد می‌شوند.
 
با این حال مشکل رد تماس توسط اندروید اتو به تمامی خودروها و تلفن‌های همراه مربوط نیست. اکثر مشکلات از سوی مالکان خودروهای فولکس واگن گزارش شدند. همچنین کاربرانی که گوشی‌های شیائومی مجهز به اندروید 10 یا اندروید 11 دارند نیز به این مشکل دچار هستند.
 
رد تماس شامل چه خودروها و تلفن‌هایی می‌شود؟
با این حال تمامی موارد مشکل‌ساز اندروید اتو به گوشی‌های شیائومی یا خودروهای فولکس واگن محدود نیستند. برای مثال یکی از کاربران ادعا کرده است که پس از نصب آخرین نسخه اندروید اتو، مشکل رد تماس برای او پیش آمده است.
 
خبر خوب این است که باگ رد تماس در اندروید اتو همه‌گیر نیست و تنها برخی دستگاه‌ها به این مشکل دچار شده‌اند. با این وجود به دلیل رد بی سر و صدای تماس‌ها توسط اندروید اتو، این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران متوجه این ایراد نشده باشند.
در حال حاضر نسخه بتا از اندروید اتو 7.9 منتشر شده است و برخی کاربران این نسخه را روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده‌اند. با این حال تا زمان عرضه نسخه پایدار از طریق گوگل پلی مدتی زمان باقی مانده است. کاربران امیدوار هستند گوگل با عرضه اندروید اتو 7.9، باگ رد تماس را به طور کامل برطرف کرده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.