اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2022
13:43 شنبه، 18ام تیرماه 1401
کد خبر: 137375

باگ خسته کننده جیمیل (Gmail): نمایش مکرر پیغام تکراری روی صفحه

برخی کاربران سرویس جیمیل (Gmail) گوگل از باگ خسته‌ کننده‌ای خبر می‌دهند که با نمایش پیغامی، به صورت مکرر از کاربران سوال می‌کند آیا می‌خواهند پیام‌های فرستنده ایمیل را دریافت کنند یا خیر. گوگل اعلام کرده از این باگ خبر دارد و در تلاش است تا آن را برطرف کند.
 
مشکل جیمیل به صورت یک کادر خاکستری با علامت تعجب داخل شش ضلعی برای کاربران نمایش داده می‌شود. همانطور که تعدادی از کاربران Gmail اعلام کرده‌اند، حین چک کردن پیام‌های دریافتی خود شاهد ظاهر شدن این پیغام بوده‌اند (تصویر زیر) که فقط دو گزینه «بله» یا «خیر» در آن وجود دارد.
در متن این پیغام آمده است:
 
«آیا می‌خواهید به دریافت پیام از این فرستنده ادامه دهید؟ لطفا در رابطه با این پیام به ما بازخورد بدهید. ما دیگر در مورد این فرستنده از شما سؤالی نخواهیم کرد اگرچه که می‌توانید پیام‌های این فرستنده را در آینده به عنوان هرزنامه دسته‌بندی کنید.»
 
مشکل اصلی این است که پیام مورد اشاره در صفحه هر یک از پیام‌های دریافتی تکرار می‌شود، حتی آن‌هایی که جدید نیستند. این موضوع سبب شده تا کاربران آزرده خاطر شوند و این باگ را به گوگل گزارش کنند. به نظر می‌رسد که گوگل از دیروز رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار داده باشد.
 
برای عدم نمایش این پیام باید حتما یکی از گزینه‌های «بله» یا «خیر» را انتخاب کنید تا دیگر آن را نبینید؛ اما هنوز هیچ راه حل قطعی برای حل کامل این باگ جیمیل وجود ندارد. در نتیجه فعلا باید صبور باشید تا تیم مهندسی گوگل با این مشکلات دست و پنجه نرم کند. ظاهرا این مشکل خیلی گسترده نیست، اما تعداد قابل‌توجهی کاربر با آن برخورد داشته‌اند.
 
همچنین گوگل اعلام کرده که این پیغام و مشکل برای هر دو مشتریان جیمیل و Enterprise ظاهر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.