تلفن همراه

گوشی

July 9, 2022
15:50 شنبه، 18ام تیرماه 1401
کد خبر: 137386

چگونه مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل را برطرف کنیم؟

آیا آیفون شما روی لوگوی اپل گیر کرده است و به شدت نگران هستید؟ در ادامه به راهکارهایی برای خلاص شدن از دست این وضعیت می‌پردازیم.
 
اگر در حال آپدیت است، باید صبور باشید
گاهی اوقات در نگاه اول به نظر می‌رسد که آیفون دچار مشکل شده اما اگر در حال نصب یک آپدیت سنگین هستید، چنین چیزی کاملا طبیعی محسوب می‌شود. در سایت اپل برای آن دسته از کاربران که هنگام نصب آپدیت نگران گیر کردن آیفون هستند آمده که قبل از انجام هر کاری، از عدم حرکت نوار پایینی لوگوی اپل طی یک ساعت اخیر اطمینان حاصل کنید. به همین خاطر در تقریبا تمام شرایط لازم نیست کاری انجام دهید و فقط باید صبور باشید.
 
آیفون خود را فورس ریستارت (Force Restart) کنید
زمانی که از گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل مطمئن شدید، فورس ریستارت اولین کاری است که باید انجام دهید. برای فورس ریستارت با آیفون ۸ و مدل‌های جدیدتر باید سه اقدام زیر را انجام دهید:
 
دکمه‌ی افزایش صدا را نگه دارید و سپس رها کنید.
دکمه‌ی کاهش صدا را نگه دارید و سپس رها کنید.
در نهایت دکمه‌ی پاور را آنقدر نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید و سپس رها کنید.
 
آپدیت یا ریستور آیفون با حالت ریکاوری
برای بهره‌گیری از حالت ریکاوری یا ریکاوری مود، به یک مک یا کامپیوتر ویندوزی دارای نرم‌افزار آیتونز نیاز دارید. اول از همه آیفون را به کامپیوتر خود وصل کنید. برای قراردادن آیفون در حالت ریکاوری، همان مراحل مربوط به فورس ریستارت را انجام دهید اما به جای رها کردن دکمه‌ی پاور، آن را نگه دارید.
اگر کامپیوتر از macOS 10.15 یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کند، در بخش Finder روی آیکن آیفون در قسمت کناری کلیک کنید. در macOS 10.14 و نسخه‌های قبلی و همچنین ویندوز، آیتونز را باز کنید و سپس بر روی آیکن آیفون کلیک کنید.
 
سپس باید از بین دو گزینه‌ی آپدیت و ریستور دست به انتخاب بزنید. با انتخاب آپدیت، آیفون صرفا آپدیت می‌شود و تمام داده‌ها حفظ می‌شوند. اما در صورت انتخاب گزینه‌ی ریستور، تمام داده‌ها از دست می‌روند اما در ادامه می‌توانید از طریق بک‌آپ آی‌کلاود یا بک‌آپ موجود در سیستم، داده‌های موردنظر خود را برگردانید.
 
برطرف کردن مشکل با حالت DFU
در حالت DFU آیفون دیگر سیستم‌عامل iOS را اجرا نمی‌کند. باید خاطرنشان کنیم که این آخرین راهکار برای حل مشکل گیر کردن روی لوگوی اپل است و با انجام این کار تمام داده‌های آیفون را از دست می‌دهید. برای ورود به حالت DFU با آیفون ۸ و مدل‌های جدیدتر، باید این مراحل را پشت سر بگذارید:
 
اول از همه باید آیفون را به کامپیوتر ویندوزی یا مک وصل کنید. در رابطه با نیاز یا عدم نیاز به آیتونز هم شرایط مانند اقدامات مربوط به حالت ریکاوری است. بعد از این کار در Finder یا آیتونز روی آیکن آیفون کلیک کنید.
برای سه ثانیه دکمه‌ی پاور را نگه دارید.
سپس در حالی که دکمه‌ی پاور را نگه داشته‌اید، به مدت ۱۰ ثانیه دکمه‌ی کاهش صدا را نگه دارید.
دکمه‌ی پاور را رها کنید ولی برای ۵ ثانیه‌ی دیگر دکمه‌ی کاهش صدا را نگه دارید.
با این کار صفحه‌ی سیاه آیفون را خواهید دید و این گوشی در Finder یا آیتونز قابل شناسایی می‌شود. سپس با انتخاب گزینه‌ی Restore می‌توانید آیفون را به وضعیت اولیه برگردانید. اگر در این شرایط لوگوی اپل یا عبارت Plug into iTunes را می‌بینید، در انجام این فرایند اشتباه کرده‌اید. پس باید این کارها را دوباره انجام دهید.
 
بردن آیفون به تعمیرگاه
اگر تمام این کارها را انجام داده‌اید و باز هم مشکل گیر کردن روی لوگوی اپل برطرف نشده، پس چاره‌ای جز نشان دادن آیفون خود به تعمیرکار ندارید. این افراد هم ابتدا گوشی را از جهات مختلف بررسی می‌کنند و اگر مشکل سخت‌افزاری باشد، باید قطعه‌ی موردنظر تعویض شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.