تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

July 13, 2022
18:54 چهارشنبه، 22ام تیرماه 1401
کد خبر: 137506

دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند رونق بی‌سابقه‌ای داشته است

گزارش منتشر شده از شرکت بین‌المللی داده (IDC)، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، حدود ۵۳۰ میلیون دستگاه پوشیدنی به نقاط مختلف جهان صادر شده که نشان‌دهند رشد ۲۰ درصدی آن نسبت به سال گذشته‌اش است.
به گزارش گیزموچاینا، بازار دستگاه‌های پوشیدنی گسترش بی‌سابقه‌ای را در دنیای همه‌گیری، اعمال قرنطینه‌ها و دورکاری‌ها تجربه کرده است و به نظر می‌رسد برندهای معروف این عرصه، رقابت را تا مدت‌ها رها نکنند. شرکت‌های بزرگ این عرصه فناوری چون اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی و حتی شرکت متا تا پایان نیمه دوم سال جاری به تولید و عرضه محصولات جدید خود ادامه می‌دهند. این شرکت‌ها بنا دارند که در وهله اول بر ارتقای ارزش برند خود و سپس ارائه خدمات جانبی بیشتر تا ابتکارات سخت‌افزاری، متمرکز شوند.
 
اقلام محبوب که بیش از سایر انواع دستگاه‌های پوشیدنی، در مقیاس جهانی به فروش رفته‌اند، همچنان مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند هستند. اپل در بازار ساعت‌های هوشمند پیشتازی ممتازی نسبت به رقبا دارد. این شرکت حدود ۳۵ درصد سهم بازار ساعت‌های هوشمند جهان در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده درحالی ‌که در دوره مشابه، مهم‌ترین رقیب اپل، شرکت شیائومی با داشتن اختلاف بسیار و در دست داشتن تنها ۸.۶ درصد بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. سامسونگ اما با اختلاف کمتر نسبت به رقیب بالاتر خود و در دست داشتن ۷.۹ درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار داشته و هواوی هم با داشتن ۶.۷ درصد در جایگاه چهارم ایستاد.
 
از بازار عینک‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هم نباید غفلت کرد. میزان صادرات این محصول نشان‌دهنده رشد ۹۲.۱ درصدی محبوبیت و کاربرد این محصول در سطح جهانی است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فروش محموله‌های تجهیزات واقعیت مجازی با ۴۳.۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۵.۷۳ میلیون دستگاه در سال جاری برسد. در بازار عینک‌های واقعیت مجازی (VR)، شرکت متا از جایگاه نسبتا مسلطی برخوردار است و حدود ۸۰درصد بازار را به خود اختصاص داده است.
 
در این گزارش شرکت بین‌المللی داده (IDC)، اشاره شده که دستگاه‌های پوشیدنی در قالب محصولات و مدل‌های جدید زیادی در نیمه اول سال جاری عرضه نشده و انتظار است محصولات جدیدی در نیمه دوم سال جاری عرضه شوند که خریداران بیشتری را جذب کند.
 
البته تمام این‌خوش‌بینی‌ها وابسته به جریان کلی اقتصادی است، چنانچه که تورم جهانی ادامه داشته و آثار سوء خود را بر اقتصادها باقی بگذارد، نمی‌توان این خوش‌بینی‌ افزایش رونق بازار دستگاه‌های پوشیدنی را با قاطعیت ادامه داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.