سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 20, 2022
16:32 چهارشنبه، 29ام تیرماه 1401
کد خبر: 137675

حمایت از پتنت‌های تجاری شده توسعه یافت

کانون پتنت ایران از تمدید پتنت‌های تجاری شده شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند تا بازارهای صادراتی توسعه پیدا کند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به بازارهای بین‌المللی، اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آن‌ها است. کانون پتنت ایران در راستای نقش‌آفرینی در توسعه بازارهای صادراتی محصولات فناورانه، از تمدید پتنت‌های تجاری‌شده شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.
 
سید امیر گلچین سرپرست کانون پتنت ایران گفت: ثبت اختراع و اخذ حقوق انحصاری پتنت، امکان بهره‌برداری را به مدت ۲۰ سال در اختیار مالک آن قرار می‌دهد اما اعتبار این حقوق انحصاری، در صورتی ادامه خواهد داشت که هزینه‌های تمدید و به عبارت دقیق‌تر نگهداری پتنت، از سوی صاحب‌امتیاز آن پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: نگهداری از پتنت به معنای اجرای تشریفات اداری و پرداخت هزینه‌های مرتبط با تمدید پتنت است که در صورت غفلت از آن‌ها، حق انحصاری بهره‌برداری تجاری از پتنت از بین خواهد رفت. از طرفی، هزینه‌های تمدید و نگهداری پتنت در کشورهای مختلف، کاملاً متفاوت بوده و میزان و مهلت زمانی پرداخت آن، بسته به قوانین ثبت اختراع هر کشور تعیین می‌شود.
 
توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان
سرپرست کانون پتنت ایران افزود: این کانون به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای شعار امسال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اقدام به حمایت ۹۰ درصدی از فرآیند تمدید پتنت‌هایی کرده است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری شده است.
 
گلچین، با یادآوری این نکته که هزینه‌های نگهداری پتنت، مجموعاً ۲۰ سال حفاظت را برای صاحب‌امتیاز آن به ارمغان می‌آورد، گفت: با این خدمت جدید کانون پتنت ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان این امکان را خواهند یافت تا بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌های نگهداری پتنت و چگونگی طی کردن فرآیند بعضاً پیچیده آن، به توسعه بازارهای صادراتی خود بپردازند و از حقوق انحصاری بهره‌برداری ایجاد شده توسط پتنت استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.