اپلیکیشن

تلفن همراه

July 29, 2022
15:08 جمعه، 7ام مردادماه 1401
کد خبر: 137883

واتس‌اپ و اسنپ در روسیه جریمه شدند

دادگاهی در روسیه پیام رسان واتس‌اپ و اسنپ و چند شرکت خارجی دیگر را به دلیل نگهداری اطلاعات کاربران روسی در خارج از این کشور جریمه کرد.
روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، با شرکتهای فناوری بزرگ در خصوص محتوا، سانسور، نگهداری اطلاعات کاربران و تاسیس نمایندگی محلی درگیر شده است.
 
دادگاه منطقه تاگانسکی، واتس‌اپ را ۱۸ میلیون روبل (۳۰۱ هزار و ۲۵۵ دلار) برای تکرار تخلف جریمه کرد. این پیام رسان اوت سال میلادی گذشته، چهار میلیون روبل جریمه شده بود. این دادگاه همچنین گروه مچ که مالک تیندر است را مبلغ دو میلیون روبل، اسنپ و هتلز دات کام را یک میلیون روبل و سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای را ۵۰۰ هزار روبل جریمه کرد.
 
رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) اعلام کرد این پنج شرکت اسنادی که تایید می‌کند اطلاعات کاربران روسیه در داخل کشور نگهداری و پردازش می‌شود را فراهم نکرده اند.
 
گروه اکسپدیا که مالک هتلز دات کام است، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال بررسی حکم دادگاه است اما شرکت های دیگر در این باره اظهارنظر نکردند.
 
اسپاتیفای دفتر روسی خود را در مارس تعطیل کرد و مدت کوتاهی پس از آن، سرویس خود را در این کشور به حال تعلیق درآورد.
 
روسیه دسترسی به فیس بوک و اینستاگرام که پلتفرم‌های شرکت مِتا پلتفرمز هستند و همچنین توییتر را مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ در اوکراین مسدود کرد. مِتا در زمینه فعالیت افراطی در روسیه مجرم شناخته شد و درخواست تجدیدنظرش در خصوص این عنوان، در ژوئن رد شد اما مسکو اجازه داد واتس‌اپ قابل دسترس بماند.
 
بر اساس گزارش رویترز، آنتون گورلکین، نائب رئیس کمیته سیاست اطلاعات پارلمان روسیه اظهار کرده است: از زمان تصویب قانون نگهداری اطلاعات کاربران در داخل کشور در سال ۲۰۱۵، بیش از ۶۰۰ شرکت با درخواست‌های روسیه موافقت کرده‌اند. در زمینه جنگ اطلاعاتی با غرب، ما متقاعد شده‌ایم که چنین اقدامی ضروری بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.