اپلیکیشن

تلفن همراه

August 22, 2022
19:28 دوشنبه، 31ام مردادماه 1401
کد خبر: 138482

اپل از سال آینده میلادی شروع به نمایش تبلیغات در اپ مپس می‌کند

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل قصد دارد از سال 2023 سیاست‌های جدیدی را در اپلیکیشن اپل مپس (Apple Maps) دنبال کند.
 
اپل ظاهرا قصد دارد درآمدش از طریق تبلیغات در اپلیکیشن‌های خود را افزایش دهد و در همین راستا به نظر می‌رسد برنامه نقشه اپل یعنی مپس از سال آینده میلادی نتایج جستجو را برمبنای تبلیغات کسب‌وکارها نمایش می‌دهد.
 
«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل قصد دارد از سال 2023 سیاست‌های جدیدی را در اپلیکیشن اپل مپس (Apple Maps) دنبال کند تا از این طریق درآمد خود را افزایش دهد. با این حساب، نتایج جستجو در برنامه نقشه اپل براساس اولویت با کسب و کارهایی در برنامه تبلیغاتی وارد شده‌اند، نمایش داده خواهد شد.
tygtru.PNG
تبلیغات در برنامه اپل مپس برای کسب‌وکارها
تبلیغات در اپلیکیشن Apple Maps، در واقع تبلیغات بنری سنتی نیست که در وب‌سایت‌ها قابل رویت است. بلکه نتایج جستجوی کاربران در این برنامه، پولی می‌شود. به عنوان مثال، یک فست فود که شعبه‌های مختلفی دارد، می‌تواند به اپل پولی پرداخت کند تا زمانی که کاربر عبارت‌هایی مانند «برگر» یا «سیب زمینی سرخ کرده» را جستجو می‌کند، نام آن فست فود در بالای نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده شود. در حال حاضر بسیاری از برنامه‌های مشابه از جمله گوگل مپس و ویز نیز استراتژی مشابهی دارند و نتایج را براساس تبلیغات شرکت‌ها در اولویت نمایش قرار می‌دهند.
 
در حال حاضر اپل در اپ استور نیز چنین سیاستی را پیاده‌سازی کرده و توسعه‌دهندگان می‌توانند برای تبلیغ برنامه‌های خود به این شرکت پول پرداخت کنند. کاربران وقتی کلمات کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند، برنامه‌هایی که در برنامه تبلیغات اپل وارد شده‌اند در اولویت بالاتری برای آن‌ها در اپ استور نمایش داده می‌شود.
 
مارک گورمن هفته گذشته نیز در گزارش دیگری به این موضوع اشاره کرده بود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای کسب درآمد بیشتر از طریق تبلیغات در برنامه‌های خودش است. در گزارش مذکور به این موضوع اشاره شده بود که بخش تبلیغات اپل، سالانه حدود 4 میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند و «تاد ترسی»، مدیر تبلیغات اپل می‌خواهد این رقم را در طول زمان به حداقل 10 میلیارد دلار در سال افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.