فناوری اطلاعات

August 29, 2022
18:37 دوشنبه، 7ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138630

ضرورت بازنگری قوانین حوزه ارتباطات به نفع ذینفعان

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری برخی از قوانین و فرایندها در حوزه ارتباطات و مخابرات به نفع ذی نفعان وتوسعه اپراتورها اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از فرآیندها و تعرفه های حوزه تلفن ثابت و مخابرات نیاز به بازنگری مراجع بالادستی و قانونگذاری حوزه ارتباطات دارد.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام در این گفتگو با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های حوزه ارتباطات در شرکت مخابرات ایران تحت نظر و تابع مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات است، تصریح کرد: مهم ترین اولویت این شرکت رسیدگی به مشتریان و خدمت رسانی هرچه بهتر است.بسیاری از مشکلات در حوزه تلفن ثابت ناشی از عدم توجه به بازنگری در قوانین و مصوبات در این حوزه با توجه به ورود فناوری های جدید در سال های اخیر است .
 
وی با بیان اینکه برخی از قوانین و موارد مهم مجموعه مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به نظرهای کارشناسی ارائه شده در بخش های مختلف نیاز به تغییر دارد، اظهار داشت: ضرورت پیاده سازی الزامات توسعه ای در کشور و لزوم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات ، نیاز به تغییر کارشناسی شده برخی قوانین حوزه رگولاتوری دارد تا در نهایت کیفیت شبکه و وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ارتقا یابد.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران با بیان اینکه هیچ یک از فعالیت های مجموعه مخابرات در حوزه های مختلف بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات انجام نمی شود، اظهار داشت: در حوزه تلفن ثابت حدود ۲۹ میلیون مشترک فعال داریم که هزینه نگهداری هر خط به صورت میانگین ۲۵ هزار تومان و درآمد کسب شده، ۶ هزار و ۴۰۰ تومان است.
 
وی افزود: این شرایط و قوانین حوزه تعرفه تلفن ثابت که مربوط به سال ۹۲ و قبل تر است، نیاز به بازنگری و تغییر قوانین بالادستی به ویژه در حوزه تعرفه گذاری و هزینه نگهداری دارد تا شرکت مخابرات ایران در امور مربوط به توسعه با مشکلات فعلی مواجه نباشد.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران اعلام کرد: با توجه به موارد گفته شده لازم است تعرفه‌ها منطقی شده و با توسعه مجموعه ارتباطات کشور ناشی از تغییر قوانین و فرایندهای لازم بتوانیم بخش بیشتری از درآمد مخابرات را در توسعه‌ کسب و کارها و بخش های تجاری در حوزه ارتباطات و مخابرات هزینه کنیم تا در نهایت کیفیت شبکه و وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ارتقا یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.