لبه تکنولوژی

August 30, 2022
20:47 سه شنبه، 8ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138659

شکایت از تسلا به علت ترمز بی مورد خودروی این شرکت

یک مالک کالیفرنیایی خودروی مدل ۳ تسلا از شرکت سازنده این خودرو به دلیل توقف ناگهانی اتومبیل در شرایطی که هیچ مانعی در جاده وجود نداشت، شکایت کرد.
به گزارش رویترز، وی در شکایتی که بر علیه تسلا تقدیم دادگاه کرده اتفاقی که در شب برای وی افتاده را یک کابوس خطرناک و ترسناک توصیف کرده است.
 
طبق دادخواست خوزه آلوارز تولدو از سانفرانسیسکو، تسلا خودروهای خودران خود را با فناوری‌هایی از جمله سیستم دستیار راننده که Autopilot یا Full Self-Driving می نامد و سیستم ترمز اضطراری به بازار عرضه کرده است. ولی این فناوری‌ها ناایمن هستند.
 
از نظر این شاکی، علیرغم اینکه ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قول ارائه خدمات رانندگی کامل خودران را تا پایان سال جاری میلادی داده، اما رویدادهایی از این دست نشانگر ضرورت بررسی فزاینده و نظارت بر فناوری دستیار راننده تسلا است.
 
در بخشی از شکایت تولدو که روز جمعه در دادگاه فدرال ناحیه شمالی کالیفرنیا تنظیم شد، آمده است: «وقتی نقص ناگهانی ترمز به صورت ناخواسته رخ می‌دهد، آن چیزی که قرار است یک قابلیت ایمنی باشد به یک کابوس ترسناک و خطرناک تبدیل می‌شود.»
 
در ماه فوریه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا تحقیقاتی را در مورد ۴۱۶۰۰۰ خودروی تسلا به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر فعال شدن غیرمنتظره ترمز در حالت رانندگی خودکار آغاز کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.