فناوری اطلاعات

September 3, 2022
17:21 شنبه، 12ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138739

تعداد نوبت‌های دکتردکتر به 6 میلیون رسید

دکتردکتر در مرداد ماه امسال رکورد جدیدی را در زمینه نوبت‌دهی آنلاین ماهانه ثبت کرد تا آمار کل نوبت‌های ثبت شده در این مجموعه به عدد 6 میلیون برسد.  
 
دکتردکتر، سامانه نوبت‌دهی و خدمات پزشکی آنلاین است که خدمات نوین بخش سلامت دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این شرکت فعال حوزه سلامت دیجیتال در سال 1394 با هدف رفع چالش‌های ارتباط میان پزشک و بیمار و ثبت آنلاین نوبت‌های پزشکی کار خود را شروع کرد. از سال 1397 و با سرمایه‌گذاری شرکت لیان کپیتال، روند توسعه دکتردکتر سرعت پیدا کرد و این استارتاپ خدمات مختلفی را به سرویس‌های خود اضافه کرد. دریافت نوبت پزشک، خدمات پزشکی و آزمایش در محل، مشاوره تلفنی با پزشکان، دریافت نوبت خدمات دامپزشکی و مجله الکترونیک از جمله سرویس‌های ارائه شده دکتردکتر در حال حاضر است.
 
دکتردکتر با ارتقای راهکارها و توسعه خدمات خود توانسته است امکان دسترسی آسان بیماران به طیف وسیعی از پزشکان و مراکز درمانی را در سراسر ایران فراهم کند. این استارتاپ، بیماران را در سراسر ایران به ‌صورت آنلاین، به مطب پزشکان و کلینیک‌های مختلف متصل می‌کند و بار نوبت‌دهی‌های تلفنی را از دوش پزشک، منشی و بیمار برمی‌دارد. همچنین این سامانه سعی دارد با ارائه خدماتی کامل و متمایز، جایگاه خود را به‌ عنوان بخشی از زنجیره ارزش خدمات سلامت برای بیماران و پزشکان تثبیت کند.
 
نیما فاضلی، مدیر عامل دکتردکتر در مورد ثبت رکورد 6 میلیون نوبت‌دهی آنلاین در این مجموعه گفت: « بسیار خوشحالیم که توانستیم این آمار بزرگ را ثبت کنیم و تمامی تلاش خود را برای ادامه این مسیر به منظور جلب رضایت پزشکان و کاربران خود به‌کار می‌بندیم. در این راه چالش‌های زیادی را پشت‌ سر گذاشته‌ایم اما با وجود تمامی این چالش‌ها موفق شدیم تا ضمن ارائه خدمات متنوع، نقش رهبری در این بخش از بازار را برای خود تثبیت کنیم». 
 
به گفته مدیر عامل دکتردکتر، در حال حاضر بیش از 14 هزار پزشک با این شرکت همکاری می‌کنند و سه و نیم میلیون کاربر یکتا از خدمات ارائه شده این پزشکان بهره‌مند شده‌اند. همچنین خدمات دکتردکتر در تمامی استان‌ها و بیش از 200 شهر کشور در دسترس کاربران است.  
c348a4ee-75e9-4735-a861-97ee6dccf805.jpg
نیما فاضلی با اشاره به نقشه راه و اهداف آینده دکتردکتر گفت: «هدف اولیه ما این است که با تمرکز بر روی خدمات نوبت‌دهی آنلاین و بهبود تجربه کاربری پزشکان و بیماران، بتوانیم آمار 6 میلیون نوبت‌دهی را طی زمان کمتر از یک سال آینده تکرار کنیم و فضای بازار سلامت دیجیتال را به سمت توسعه هر چه بیشتر پیش ببریم. واقعیت این است که دیجیتالی شدن حوزه سلامت در ایران نسبت به میانگین جهانی روند کندی دارد. در حال حاضر تنها یک تا دو درصد از خدمات بخش سلامت به شکل دیجیتال ارائه می‌شود که این آمار در سطح جهان، بطور میانگین حدود 8 درصد است. ما بر این باوریم که می‌توانیم این بازار را 5 تا 6 برابر بزرگ‌تر کنیم و همزمان رهبری این بازار را ادامه دهیم».
 
چهار میلیون بازدید ماهانه
دکتردکتر با ارتقای راهکارها و توسعه خدمات خود، امکان دسترسی آسان بیماران به طیف وسیعی از پزشکان و مراکز درمانی را در سراسر ایران فراهم کرده است. کاربران دکتردکتر به بیش از 80 تخصص پزشکی و مجموعه متنوعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص دسترسی دارند. از میان پزشکانی که با دکتردکتر همکاری می‌کنند، بیش از 8 هزار پزشک در صفحه نخست جست‌وجوی گوگل قرار دارند که هزار نفر از این پزشکان در میان سه نتیجه اول گوگل هستند.   
    
مجله اینترنتی دکتردکتر یکی از خدمات این شرکت است که با انتشار مقالات معتبر و علمی، در راستای ارتقا سطح دانش عمومی در حوزه پزشکی و سلامت فعالیت می‌کند. این مجله به طور ماهانه بیش از دو میلیون بازدید یکتا دارد و آمار بازدید ماهانه وبسایت دکتردکتر به بیش از چهار میلیون بازدید یکتا می‌رسد.
 
سرمایه‌گذاری لیان کپیتال
دکتردکتر یکی از اولین استارتاپ‌هایی است که شرکت لیان کپیتال با سرمایه‌گذاری بر روی آن به حوزه سلامت وارد شد. لیان کپیتال شرکت سرمایه‌‌گذاری خصوصی یا Private Equity است که از کسب‌وکارهای حوزه سلامت الکترونیک، غذا و نوشیدنی سالم و مکمل‌های غذایی و زیبایی حمایت می‌کند. لیان کپیتال علاوه بر دکتردکتر، بر روی شرکت‌هایی همچون هومکا، مهرگیاه، توسعه طب آدریان سلامت، هیلیا فارمد و زیدشت سرمایه‌گذاری کرده و این شرکت‌ها را به رشد و توسعه رسانده است.   
 
نیما فاضلی در مورد نقش لیان کپیتال در تحول رویکردهای دکتردکتر می‌گوید: «رویکرد لیان کپیتال به شرکت دکتردکتر، جنبه صرفا کسب‌وکاری و مالی نیست و هدف آن خلق ارزش افزوده و تحول در اکوسیستم سلامت دیجیتال ایران بوده است. دید مشترکی بین ما و لیان کپیتال به این حوزه وجود دارد و برای همین قرار نیست که ما تنها یک سرویس سلامت آنلاین باشیم، بلکه هدف این است که دکتردکتر بخشی از چرخه سلامت الکترونیک باشد و با تسهیل فرآیندهای دشوار حوزه سلامت، با کمک تکنولوژی روز و اینترنت، در کنار پزشک و بیمار قرار بگیرد».
 
حمایت از رویدادهای علمی و پزشکی
دکتردکتر، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو حوزه سلامت دیجیتال ایران، حمایت از رویدادها و همایش‌های علمی را در راستای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود انجام می‌دهد. در تیرماه امسال دکتردکتر به عنوان حامی مالی سی و هفتمین کنگره رادیولوژی ایران، انجمن رادیولوژی ایران را برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این رویداد همراهی کرد. این کنگره، بزرگترین گردهمایی رادیولوژیست‌ها و سایر متخصصین علوم مرتبط با رادیولوژی در ایران است. همچنین دکتردکتر از بیست‌ودومین کنگره بین‌المللی قلب و عروق که در 19 مهرماه برگزار می‌شود، حمایت می‌کند.
 
برای کسب‌ اطلاعات بیشتر یا بهره‌مندی از خدمات دکتردکتر لطفا به وبسایت www.drdr.ir مراجعه نمایید.    
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.