اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 28, 2022
12:45 چهارشنبه، 6ام مهرماه 1401
کد خبر: 139162

رشیدی‌کوچی : امیدوار به تصمیمات خوب شورای فضای مجازی برای اینترنت هستیم

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تمام حرف من از روزی که پا در مجلس یازدهم گذاشتم این بوده که تنها سرمایه این نظام مردم هستند و ما باید مردم داری کنیم. اگر این مردم نباشند این نظام هم نخواهد بود.
 
جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه بنده معتقد هستم تا زمانی که ما با هر طرز تفکری و از هر جریان سیاسی نتوانیم کنار هم بنشینیم و با هم صحبت کرده و به صورت مستند حرف خود را به کرسی بنشانیم، هیچ چیزی در کشور سرجای خود قرار نخواهد گرفت، تصریح کرد: طبیعتا تخریب و برچسب زدن راه ساده تری نسبت به منطق و استدلال برای دسترسی به اهداف است.
 
جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگویی تفصیلی به سوالاتی در بحث سرعت و کیفیت اینترنت، حضور زنان در ورزشگاه، وضعیت صنعت خودروسازی و سیاست خارجی کشور پاسخ داد.
 
آیا شما کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را به دنبال اجرای پنهانی طرح صیانت تلقی می‌کنید؟
 
آنچه که در قالب طرح صیانت در مجلس و کمیسیون ویژه در حال بررسی بود دیگر عملا وجود خارجی ندارد متاسفانه نوع برخورد ما با مسائل کلیدی اجتماعی بعضا غلط است اما ممکن است افرادی که هم در مجلس حضور دارند و هم در شورای عالی فضای مجازی وقتی دیدند طرح آنها در مجلس به نتیجه نرسیده است، اهداف خود را در شورای عالی فضای مجازی دنبال کنند. بنده در تمام صحبت هایی که در خصوص طرح صیانت داشتم تاکیدم بر این بود که شورای عالی فضای مجازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند چراکه متولی امر فضای مجازی است. دیگر دست بنده به شورای عالی فضای مجازی نمی‌رسد. باید ناظر باشیم و امیدوار که تصمیمات خوبی در بحث اینترنت در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ شود. تمام حرف بنده از روزی که به مجلس آمدم این بود که سرمایه این نظام و کشور مردم هستند و ما باید مردم داری کنیم. اگر این مردم نباشند عملا این نظام هم نیست. اگر در خصوص طرح صیانت یا گشت ارشاد یا خودرو انتقادهایی مطرح می کنم به دلیل همین مردم است. بنده نه خودم ماشین خارجی سوار شدم و نه قصد دارم سوار شوم. ولی به دنبال این بودم که این رضایتمندی در بین مردم ایجاد شود. امروز در بحث اینترنت سوال بنده این است که آیا واقعا از زمانی که قیمت تعرفه ها افزایش یافت و بسته های حجیم حذف شد شهروندان تغییری در سرعت اینترنت احساس کرده اند؟ بعد می گوییم چرا مردم ناراضی می شوند. نوع عمل و برخورد ما با مسائل کلیدی اجتماعی صحیح نیست.
 
 
کدام موضوع را به عنوان اعتبار مجلس یازدهم تلقی می‌کنید؟
 
قانون واردات خودرو دستاورد مجلس است. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون شفافیت قوای سه گانه که دیر هم شد اما باز هم در حال پیگیری است و قانون تعالی جمعیت و حمایت از خانواده. از جمله قوانینی بود که سال ها بر روی زمین مانده بود اما در این مجلس به نتیجه رسید. قانون رتبه بندی معلمان هم دستاورد خوب برای مجلس یازدهم است. مجلس این قوانین خوب را تصویب کرد اما متاسفانه دولت در نوشتن آئین نامه خراب کرده است مثلا آئین نامه واردات خودرو می توانست خیلی بهتر باشد می توانستند آئین نامه واردات خودرو را به نفع مردم بنویسند اما متاسفانه به نفع خودروسازان آئین نامه را نوشتند. ما در مجلس در تلاش هستیم که آئین نامه اصلاح شود.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.