فناوری اطلاعات

October 1, 2022
10:17 شنبه، 9ام مهرماه 1401
کد خبر: 139223

مشاور وزیر ارتباطات خبر داد: اتصال بیش از 3400 خانوار به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال جاری

مشاور وزیر ارتباطات از اتصال بیش از 3400 خانوار به شبکه ملی اطلاعات در گیلان تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری USO با حضور در اداره کل ارتباطات استان، ضمن بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت ارتباطات استان گیلان، بر لزوم تسریع در پروژه‌های در دست اجرای طرح USO تا پایان سال جاری تاکید کرد.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش روی برخی از پروژه‌های در دست اجرا در سطح روستاهای استان افزود: غیر از 71 روستا که در فهرست برنامه سال جاری که برای پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت نسل چهارم از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات برای 3401 خانوار و 10 هزار و 200 نفر جمعیت تا پایان سال جاری برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته ؛ 81 روستای دیگر نیز در اولویت برنامه‌های وزارت است.
 
روحی تاکید کرد: برای ارتقاء و ایجاد سایت های ارتباطی، اپراتورها نیاز به همکاری دستگاه‌های استانی برای تامین برخی از زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی، برق و استعلامات قانونی ادارات دارند که در راستای توسعه ارتباطات، هماهنگی لازم از سوی دستگاه های استانی صورت می‌گیرد.
در ادامه، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان طی گزارشی از آخرین وضعیت ارتباطات در استان را تشریح کرد و گفت: در استان گیلان از 2060 روستای بالای 20 خانوار، تعداد 1946 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.