فناوری اطلاعات

October 4, 2022
17:30 سه شنبه، 12ام مهرماه 1401
کد خبر: 139274

نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور

دومین نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضورمشاوران و مدیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این پژوهشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دومین نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور آسوشه مشاور رییس پژوهشگاه، فسنقری معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه، روسا و مدیران پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه، صادق زاده، رییس دفتر اسناد و منابع علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس تقسیم کار انجام شده توسط وزارت ارتباطات و شیوه نامه تدوین برنامه اقدام ابلاغی مرکز ملی فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرد و افزود: سند راهبردی فضای مجازی کشور مشتمل بر چشم انداز، اهداف توسعه فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ و مجموعه ۳۹ اقدام کلان توسط شورای عالی فضای مجازی تدوین و ابلاغ شده است. در این سند، اقدامات کلان و نوع همکاری تمامی دستگاه‌ها در موضوعات محوری فضای مجازی از جمله شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد، نیروی انسانی، آموزش و … تعیین شده است که مطابق با آن دستگاه های متولی باید با همکاری سایر نهادهای مربوطه براساس دستورالعلمل اجرایی نسبت به تدوین برنامه عملیاتی اقدام نمایند.
 
در ادامه جلسه نیز فسنقری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس نقش پژوهشگاه در اجرای این سند و دستورالعمل اجرایی، نسبت به اهمیت ایجاد سریع کارگروه های مربوطه و انجام تعاملات لازم با سازمان ها ونهادهای ذیربط، نکاتی را خاطر نشان کرد و در ادامه تأکید کرد: با عنایت به نقش پژوهشگاه به عنوان بازوی فکری وزارت ارتباطات و نیز گستره فعالیت های انجام شده در پژوهشگاه طی سالهای اخیر، پژوهشگاه جهت همکاری در حوزه های مختلف ارتباطی، خدمات، محتوا، آموزش، تنظیم گری و اقتصاد فضای مجازی، آمادگی خود را به دستگاه ها و بخش های مربوطه اعلام می کند.
 
همچنین با توجه به موضوعات مطرح شده توسط افراد حاضر در این نشست درخصوص اقدامات کلان محول شده به وزارت و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساختار اجرایی مورد نیاز، نکات و پیشنهاداتی توسط آسوشه در جهت تسریع و تسهیل فعالیت ها، پیش بینی نیازمندی ها، اولویت بندی اقدامات، برنامه و روش اجرا بیان و مطابق با آن اقدامات اجرایی هر یک از بخش ها برای جلسات آتی تعیین و نهایی شد.
 
لازم به ذکر است، نشست های مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی در پژوهشگاه به صورت منظم و هفتگی جهت بررسی روند اجرا و ارزیابی دستاوردها برگزار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.