تلفن همراه

گوشی

October 11, 2022
13:22 سه شنبه، 19ام مهرماه 1401
کد خبر: 139355

مشخصات فنی کلیدی پوکو F5 5G به بیرون درز کرد

پوکو قصد دارد به‌زودی از گوشی F5 5G رونمایی کند. در همین راستا به‌تازگی شاهد افشای مشخصات فنی کلیدی این محصول بوده‌ایم.
پوکو گوشی‌های پرچم‌دار خود را با سری F رونمایی و راهی بازار می‌کند. این گوشی‌ها از لحاظ مشخصات فنی وضعیت قابل قبولی دارند و قیمت آن‌ها هم در مقایسه با سایر پرچم‌دارها مناسب‌تر است. نخستین گوشی از این سری پوکو F1 و جدیدترین آن هم پوکو F4 است که اخیرا رونمایی شده است. اما از لحاظ قابلیت و مشخصات فنی، پوکو F4 کاملا شبیه به همان F3 است. اگر از نام آن‌ها فاکتور بگیریم، هیچ تفاوت معناداری بین آن‌ها وجود ندارد.
 
اما اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت چینی می‌خواهد به‌زودی از یک گوشی جدید از سری F رونمایی کند. این محصول قرار است جانشین پوکو F4 باشد و طبق شنیده‌ها، پوکو F5 5G نام‌گذاری خواهد شد. به گزارش وب‌سایت Xiaomiui، ظاهرا این محصول مورد انتظار تغییرات محسوسی در مقایسه با نسل قبل خود خواهد داشد. از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر AMOLED با وضوح ۲K و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کرد؛ اگر این گفته حقیقت داشته باشد، F5 را باید نخستین محصول از برند پوکو بدانیم که از چنین نمایشگر باکیفیتی بهره می‌برد. قبلا قرار بود پوکو F4 پرو با این نمایشگر راهی بازار شود که چنین اتفاقی رخ نداد و فقط مدل استاندارد از این گوشی الان در دسترس قرار دارد.
 
شماره مدل این گوشی، M11A است اما شیائومی یک سری تغییراتی در آن به وجود آورده است. در پایگاه داده IMEI، پوکو F5 را با شماره مدل ۲۳۰۱۳PC75G شاهد بودیم که عدد ۲۳ در آن به سال ۲۰۲۳، ۰۱ به معنای ماه نخست آن سال یعنی ژانویه، PC به پوکو و G هم به گلوبال یا همان جهانی اشاره دارد. از آن‌جایی که پوکو F4 در واقع همان ردمی K40S با برندی متفاوت بود، انتظار می‌رود پوکو F5 هم همین ارتباط را با ردمی K60 داشته باشد اما در یک سری از بازارها با برند ردمی در دسترس قرار بگیرد.
 
وب‌سایت منبع همچنین افزوده که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در این گوشی به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد کرد؛ پردازنده‌ای که در مقایسه با اسنپدراگون ۸۷۰ بکار رفته در پوکو F4 عملکرد فوق‌العاده بهتری دارد چرا که مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC است (در مقایسه با ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۷۰). این پردازنده از هشت هسته بهره می‌برد که بزرگ‌ترین هسته‌ی آن از نوع Cortex-X2 و با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز است.
 
هنوز رسما تأیید نشده که پوکو چه زمانی می‌خواهد از این گوشی رونمایی کند. اما با توجه به شماره مدل و شایعات و خبرهایی که پیرامون پوکو F5 وجود دارد، می‌توان با قاطعیت گفت که اگر مشکلی به وجود نیاید، در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم. این گوشی در ابتدا در بازار چین در دسترس قرار خواهد گرفت اما به مرور در بازار جهانی هم به فروش خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.