فناوری اطلاعات

October 11, 2022
14:29 سه شنبه، 19ام مهرماه 1401
کد خبر: 139363

«تلاش احتمالی گوگل برای خرید حق نام ورزشگاه تاتنهام

بر اساس گزارشی تازه، گوگل در حال مذاکره با باشگاه فوتبال تاتنهام انگلیس است تا نام خود را روی ورزشگاه این تیم ورزشی بگذارد.
 
گزارشی تازه می‌گوید گوگل در حال بررسی شرایط برای خرید حق نام ورزشگاه باشگاه فوتبال تاتنهام انگلیس است. با وجود این که هنوز اطلاعات دقیقی از مذاکرات طرفین در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که در صورت حصول توافق، نام این ورزشگاه به Google Stadium (گوگل استادیوم) تغییر پیدا خواهد کرد.
 
به گزارش وب‌سایت The Athletic، گوگل در حال مذاکره با باشگاه لیگ برتری تاتنهام انگلیس است تا حق نام ورزشگاه آن‌ها را خریداری کند. «دنیل لوی»، رئیس هیئت مدیره این باشگاه قبلا گفته بود که فروش حق نام این استادیوم در صورت دریافت پیشنهادهای مناسب قابل بررسی است.
 
بر اساس این گزارش، هنوز نام مشخصی برای این استادیوم انتخاب نشده، اما محتمل‌ترین گزینه «استادیوم گوگل» است. سه سال قبل نیز در شایعه‌ای گفته شده بود که این باشگاه حق نام ورزشگاه خود را به شرکت‌هایی مثل گوگل و فدکس پیشنهاد کرده است.
 
گوگل و تاتنهام با هم همکاری می‌کنند؟
 
تاتنهام در سال 2017 با ورزشگاه قدیمی خود با نام «وایت هارت لین» خداحافظی کرد و برای مدت کوتاهی بازی‌هایش را در ورزشگاه «ومبلی» انجام داد. این باشگاه سپس در سال 2019 به استادیوم جدید خود با نام Tottenham Hotspur Stadium نقل مکان کرد.
 
بسیاری از باشگاه‌های انگلیسی حق نام ورزشگاه‌های خود را به برندهای تجاری مختلف فروخته‌اند. برای مثال، نام ورزشگاه آرسنال سال‌هاست که به «استادیوم امارات» تغییر کرده است. حالا با توجه به این که گوگل در زمینه همکاری با تیم‌های ورزشی بی‌تجربه نیست و قبلا در فرمول 1 و NBA همکاری‌هایی داشته، اصلا بعید نیست که این بار به همکاری بزرگ‌تری در دنیای فوتبال فکر کند.
 
از آن‌جایی که تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد، گوگل با این معامله می‌تواند بازتاب بین‌المللی مناسبی برای خود ایجاد کند. شایان ذکر است که برندهای بزرگ دیگری مثل اسپاتیفای هم وارد دنیای فوتبال شده‌اند. اسپاتیفای چند ماه پیش از عقد قراردادی با باشگاه بارسلونای اسپانیا خبر داد تا حق نام ورزشگاه این تیم را از آن خود کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.