اپلیکیشن

تلفن همراه

October 25, 2022
17:40 سه شنبه، 3ام آبانماه 1401
کد خبر: 139750

متا: اختلال جهانی واتس‌اپ برطرف شد

شرکت متا پلتفرمز که مالک واتس‌اپ است، اعلام کرد مشکلاتی که باعث اختلال گسترده در ارسال و دریافت پیام در این پیام رسان شده بود را برطرف کرده است.
 
واتس‌اپ امروز سه‌شنبه در کشورهای متعدد جهان برای مدت حدود دو ساعت غیرقابل دسترس بود و باعث شد مهندسان متا در ساعات اولیه صبح روز جاری برای شناسایی و حل مشکل، به تکاپو بیافتند.
 
این شرکت درباره علت این اختلال، توضیحی نداد و تنها سخنگوی متا در بیانیه‌ای که ایمیل شد، اعلام کرد مطلع هستیم که مردم امروز برای ارسال پیام در واتس‌اپ دچار مشکل شدند. ما این مشکل را برطرف کرده و بابت مشکلات ایجاد شده، عذرخواهی می‌کنیم.
 
طبق آمار وب سایت رصد قطعی داون دتکتور، تقریبا حدود ۷۰ هزار کاربر وجود اختلال را گزارش و اعلام کردند قادر به اتصال پیام یا اتصال به سرور نیستند.
 
کاربران در سراسر جهان از جمله در انگلیس، هند، امارات متحده عربی و هنگ کنگ، اختلال در واتس‌اپ را گزارش کردند. این طولانی‌ترین اختلال واتس‌اپ پس از قطعی یک سال پیش این سرویس بود که باعث مهاجرت گسترده کاربران به پیام رسان‌های رقیب سیگنال و تلگرام شد.
 
ارزش سهام متا پلتفرمز در پی قطعی واتس‌اپ، پیش از آغاز معاملات بازار آمریکا، ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸.۸۵ دلار رسید.
 
بر اساس گزارش رویترز، هشتگ قطعی واتس‌اپ در توییتر ترند شد و بیش از ۱۴۰ هزار توییت و صدها یادداشت در این باره در اینترنت ارسال شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.