تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

October 31, 2022
16:15 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139895

۶ راه‌حل برای رفع مشکل شارژ نشدن ایرپاد

این روزها ایرپاد به یکی از محبوب‌ترین محصولات هوشمند بازار تبدیل شده و آمارهای بالای فروش آن، بر این ادعا صحه می‌گذارد. طراحی ایرپاد به گونه‌ای است که می‌توان با یک بار شارژ، حداقل تا ۴.۵ ساعت موسیقی گوش داد و با استفاده از کیس آن نیز می‌تواند این مدت زمان تا حدود ۳۰ ساعت افزایش داد.
البته نباید فراموش کرد که این مدت زمان، بسته به نوع و مدل ایرپاد متفاوت است. اما جدای از بحث طول عمر باتری، گاهی پیش می‌آید که اوضاع بر وفق مراد نیست و ایرپادتان آنطور که باید، شارژ ن‌می‌شود. در ادامه قصد داریم به دلایل احتمال بروز این مشکل و راهکارهای رفع آن اشاره کنیم.
 
شارژ کیس ایرپاد را چک کنید
به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌توانید ایرپادهای خود را با قرار دادن در کیس، شارژ کنید. فرآیند شارژ، زمانی آغاز می‌شود که شارژ کیس به اندازه کافی باشد. برای پی بردن به این موضوع، می‌توانید ایرپاد خود را درون کیس قرار دهید و در آن را ببندید. سپس کیس را به گوشی آیفون نزدیک کنید و در آن را باز کنید.
 
پس از چندل لحظه، یک صفحه وضعیت ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده شارژ در ایرپاد و کیس است. اگر باتری کیس خالی و یا کمتر از ۱۰ درصد باشد، ایرپاد شارژ ن‌می‌شود که باید کیس را به برق وصل کنید.
 
از سالم بودن کیس شارژ اطمینان حاصل کنید
زمانی که می‌خواهید ایرپادتان را شارژ کنید، چراغ نشان‎‌دهنده وضعیت شارژ در کیس می‌بایست ظاهر شود. این نور در هنگام اتصال به برق و یا قرار گرفتن روی پد شارژ وایرلس نمایان می‌شود. اگر چنین چیزی را مشاهده نکردید، بدانید که مشکل از ایرپاد نیست، بلکه از کیس شارژ است.
 
ایرپادتان را شب‌ها شارژ کنید
در مواردی خاص، به ویژه زمانی که شارژ ایرپاد به طور کامل خالی شده باشد، شارژ مجدد آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. در واقع، شرایطی پیش می‌آید که ممکن است فرآیند شارژ پس از چند ساعت آغاز نشود. در اینجا، ایرپاد را درون کیس شارژ قرار دهید و بگذارید در طول شب، شارژ شود.
 
ایرپاد را تمیز کنید
این امکان وجود دارد که محل شارژ ایرپادتان به قدری کثیف باشد که اجازه ندهد اتصال شارژ، به خوبی برقرار شود. بنابراین، بهتر است هر چند وقت یک بار، ایرپاد و کیس آن را تمیز کنید.
 
اعمال بازگشت به تنظیمات کارخانه در ایرپاد
اگر موارد بالا را امتحان کردید و همچنان مشکل برقرار بود، شاید بتوان با بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان فکتوری ریست، آن را برطرف کرد. البته این کار، تنظیمات ذخیره‌شده را پاک می‌کند و اگر هیچ کدام از روش‌ها موثر نبود، این کار را انجام دهید.
 
برای این کار باید، ایرپاد را درون کیس قرار دهید. اپلیکیشن Settings را اجار کرده و روی Bluetooth تپ کنید. ورود ایرپاد خود را پیدا کرده و روی علامت i در سمت راست آن تپ کنید. در گام آخر، گزینه Forgot this Device را انتخاب کرده و گزینه تایید را بزنید.
 
پس از این کار، در کیس را باز کنید و بار دیگر، ایرپاد را راه‌اندازی کنید. اگر راه‌اندازی به صورت خودکار انجام نشد، دکمه‌ای را که در پشت کیس تعبیه شده، فشار دهید تا فرآیند آغاز شود.
 
با بخش خدمات مشتریان اپل تماس بگیرید
اگر با هیچ یک از روش‌های بالا، مشکل شارپ ایرپاد حل نشد، گزینه آخر یعنی تماس با خدمات مشتریان اپل را پیش رو خواهید داشت. احتمالا یک مشکل سخت‌افزاری در ایرپاد و یا کیس شارژ آن به وجود آمده که باید تعمیر و یا جایگزین شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.